Автомобілі з ДВЗ знову набирають популярності у світі: покупці масово переглядають плани щодо електрокарів

Screenshot 49 1

Світовий автомобільний ринок демонструє несподіване зміщення трендів: інтерес до машин із двигунами внутрішнього згоряння знову стрімко зростає, тоді як інтерес до електрокарів та гібридів слабшає. Про це свідчать дані глобального дослідження консалтингової компанії EY, на які посилається Reuters. 

За результатами опитування, половина водіїв у світі планують придбати авто з ДВЗ протягом найближчих двох років. Це на 13% більше, ніж торік. Натомість частка тих, хто орієнтується на купівлю електромобіля чи гібриду, знизилася до 14% і 16% відповідно.

Аналітики пояснюють таку зміну настроїв поєднанням кількох факторів. Передусім це глобальна геополітична нестабільність, яка змушує потенційних покупців електрокарів переоцінювати ризики та відкладати великі інвестиції. Майже 40% опитаних, які раніше обирали електромобіль, тепер заявляють, що переглянули свої наміри саме через політичні та економічні події.

Помітно впливають і нові підходи до державного регулювання. Президент США Дональд Трамп запропонував послабити стандарти економії пального, ухвалені попередньою адміністрацією. У Європейському Союзі також розглядають варіант пом’якшення запланованої заборони на продаж нових авто з ДВЗ, яка має набути чинності у 2035 році.

Фахівці EY зазначають, що країни вимушено коригують політики, адже перехід на електромобілі відбувається повільніше, ніж прогнозувалося. При цьому на найбільшому світовому автомобільному ринку — у Китаї — покупці дедалі частіше оцінюють авто не за типом двигуна, а за рівнем цифровізації та функціональності.

На тлі глобальних змін зростає конкуренція і між виробниками. Європа та США запроваджують захисні мита проти китайських електрокарів, однак китайські компанії швидко адаптуються і активно розширюють продажі авто з ДВЗ, посилюючи тиск на конкурентів.

Експерти кажуть, що світова автоіндустрія може увійти в нову фазу: попри курс на декарбонізацію, популярність автомобілів з ДВЗ може зберегтися довше, ніж прогнозували політики та екологічні організації. Водночас прихильники електротранспорту наполягають, що уповільнення переходу може вдарити по цілях зі скорочення викидів CO₂.

Раніше повідомлялося, що Німеччина активно шукає можливість зберегти ДВЗ після 2035 року, аргументуючи це технологічними інноваціями та потребами ринку.