Росія змогла уникнути впливу стелі цін на російську нафту, введену країнами Заходу, на більшу частину нафтового експорту. У серпні майже три чверті всіх морських перевезень нафти з РФ здійснювалися без західної страховки, яка є важелем дотримання цінової стелі, випливає з аналізу судноплавних та страхових записів, проведеного газетою Financial Times.
За даними Kpler, навесні 2023 частка морських перевезень російської нафти без страховки компаній країн Заходу зросла до 50%, передає FT. За оцінкою Київської школи економіки, яку наводить газета, Росія в умовах зростання світових цін на нафту з липня та зниження дисконту у 2023 році заробить від експорту нафти як мінімум на $15 млрд більше, ніж торік.
15 вересня Мінфін РФ повідомив, що середня ціна Urals за період з 15 серпня по 14 вересня становила $77,03 за барель. 13 вересня Міжнародне енергетичне агентство (МЕА) опублікувало новий звіт. У ньому йдеться про те, що обмеження на видобуток нафти країнами ОПЕК+ призведе до її значного дефіциту на світовому ринку в другій половині 2023 року.
За даними МЕА, вартість російської Urals становить $70. Цінова стеля $60, встановлена ЄС, G7 і Австралією, російська нафта перевищила в липні, проте, як писало Bloomberg, західні компанії продовжують займатися її транспортуванням.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.