Польща після розблокування кордонів з Україною приймає на 50-60% менше вантажівок, ніж узгоджено, сказав віце-президент асоціації міжнародних автоперевізників України Володимир Балін. За його словами, якщо ситуація на кордоні не зміниться, Києву доведеться врегулювати ситуацію у правовому полі.
«Усі пункти пропуску працюють, але, на жаль, не в тому режимі, який у нас задекларовано у меморандумі. Наприклад, пункт “Дорохуськ” повинен приймати в обох напрямках по 600 машин на добу, була домовленість про 680, на добу трохи більше ніж 500 машин прийняли. Якщо говорити про “Раву-Руську”, то вона прийняла десь 150 машин на експорт, хоча можливість – 300, а “Краковець” – десь 200, хоча можливість – 500. Тобто це недостатньо», – сказав Балін в ефірі телеканалу “Рада”.
За його словами, аналогічна ситуація була на кордоні протягом трьох місяців перед страйками польських перевізників.
«Сподіваємося, що польські прикордонники просто не увійшли до ритму ще. Але якщо ситуація не зміниться, інформуватимемо компетентні органи», — наголосив Володимир Балін.
16 січня Варшава підписала угоди з польськими перевізниками щодо припинення блокади на трьох пропускних пунктах на кордоні з Україною. Київ підтвердив, що всі КПП на кордоні з Польщею розблоковані.
Восени 2023 року польські перевізники, до яких приєдналися місцеві фермери, почали блокувати пункти пропуску на кордоні з Україною. Вони вимагають відновити систему ліцензування українських комерційних перевезень, розділити черги порожніх та завантажених автомобілів та анулювати дозволи, видані українським компаніям після лютого 2022 року.
Українсько-польські відносини натяглися після того, як Євросоюз зняв ембарго на імпорт українського зерна. Тоді Варшава запровадила обмеження щодо ввезення зерна з України на місцевому рівні. У відповідь Київ подав позов до Світової організації торгівлі (СОТ).
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.