ЗМІ: “Укрзалізниця” втрачає мільярди через безгосподарність та корупційні схеми

За результатами першого півріччя 2024 року держконцерн “Укрзалізниця” отримав прибуток у розмірі  3,1 млрд грн. Дохід компанії від вантажних перевезень склав 43 млрд грн, продемонструвавши зростання на 6,5 млрд грн. 

Не дивлячись на начебто непогані фінансові результати, УЗ продемонструвала падіння прибутку на 1,7 млрд. грн у порівнянні із другим півріччям 2023 року. Тому керівництво Укрзалізниці знову заговорило про необхідність підвищення тарифу на вантажні перевезення.

Коментуючи ситуацію в галузі, генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак зазначає, що існуючі тарифи і без того неадекватно високі, а у разі їх збільшення багато галузей української економіки буде поставлено на межу виживання.

Читайте також: Майже 20 тисяч. Рівень зарплати в “Укрзалізниці” досяг рекордної позначки

Натомість слід ретельно розбиратись у господарській діяльності “Укрзалізниці”.

“Як свідчить багаторічний досвід роботи з “Укрзалізницею”, у компанії, на жаль, операційна ефективність не є пріоритетом. Це відбилося і на падінні прибутку. Було б непогано, наприклад, подивитися, які зараз норми витрати дизельного палива в “Укрзалізниці”. ще кілька років тому питома норма витрати дизельного палива в Україні була вдвічі більшою, ніж, скажімо, в Казахстані”, – каже він.

При цьому, згідно з офіційним звітом “Укрзалізниці”, витрати компанії цього року менші, ніж торік. Зокрема, закупівельні ціни на пальне у першому півріччі були нижчими на 3%, а закупівельна ціна на газ впала на 35%.

На капітальні інвестиції Укрзалізниця витратила лише 4,5 млрд грн, що на 2,1 млрд менше, ніж за аналогічний період 2023 року. Але компанія прозвітувала про зростання операційних витрат – на 2,6 млрд грн, до 4,6 млрд грн.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2024-08-08