Вінілові фігурки KAWS: мистецтво, втілене у світі комерції

KAWS – псевдонім американського художника Брайана Доннеллі, який став одним із найвпливовіших та найвизнаніших художників сучасності. Його роботи відразу ж впізнаються завдяки унікальному стилю та неповторному образу – персонажу з великою головою у вигляді черепа та хрестами замість очей. Але, незважаючи на творчість, яку втілив у життя ілюстратор, скульптор і графітіст Браян Доннеллі, дехто не може назвати його художником.  Одним із найвідоміших витворів бренду KAWS є однойменні фігурки, придбати їх можна на сайті – https://gamesua.com.ua/catalog/figurki-kaws-bff-best-friends-forever/.

Від графіті до визнання: шлях творчості Брайана Доннеллі

Брайан Доннеллі досить добре відомий у світі мистецтва під псевдонімом KAWS. На початку 1990-х Доннеллі продовжував займатися графіті. Його зображення можна було побачити на рекламних щитах, автобусних зупинках та телефонних будках. Паралельно Доннеллі здобував освіту в Школі образотворчих мистецтв у Нью-Йорку і відразу після закінчення почав працювати позаштатним художником у Disney. Після цього KAWS подорожував Європою та Азією, залишаючи характерні графіті у різних містах. Завдяки своєму унікальному стилю, він отримав премію Pernod Liquid Art Award.

До кінця 1990-х років KAWS підготував та випустив вінілові фігурки в обмеженій кількості. Вони одразу здобули визнання у світовій спільноті колекціонерів арт-іграшок. Причому в Японії дані моделі стали дуже затребувані, оскільки такий жанр отримав заслужене визнання та масове поширення. Потім Доннеллі став створювати одяг для свого бренду Original Fake та таких відомих компаній, як A Bathing Ape, Undercover, Kung Faux, Nike, Vans та Comme des Garcons. Він також переробив у своєму стилі відомих персонажів, таких як Сімпсони, Міккі Маус, Містер Мішлен (Бібендум), Смурфікі та навіть Губка Боб. Такий масштаб призвів не лише до зміцнення творчої репутації, а й сприяв комерційному успіху.

Комерціалізація мистецтва

Продажі свідчать про художній талант лише частково, проте вони вказують на те, наскільки цінним і значимим є внесок художника в сучасну культуру. Чим дорожче вартість робіт, тим більш затребуваним і тому значимішим вважається автор. Звучить досить брутально. Але кількість продажів та обсяг прибутку є одним із головних індикаторів популярності. Сучасні художники, які співпрацюють з великими компаніями, набувають статусу успішних комерційних брендів. Їхні роботи затребувані багатьма представниками арт-ринку. Такі художники представлені у знаменитих музеях та галереях від Лос-Анджелеса до Парижа та Токіо, а друковані матеріали та інші масові товари цінуються численною аудиторією.

Високі цінники KAWS викликають неоднозначну реакцію. Особливо з боку представників світу мистецтва, які ставлять під сумнів значущість його творів. Деякі критики відзначають, що роботи Брайана Доннеллі, від картин до колекційних фігурок, говорять про коммодифікацію культури. Його вважають скоріше адаптером, який використовує навколишню культуру як натхнення та матеріал для своїх робіт.

Найчастіше більше уваги приділяється хайпу та ціннику, а не самому мистецтву. Це чимось скидається на творчість Енді Ворхола за кілька десятиліть до KAWS.

В одному з інтерв’ю для New York Times Браян Доннеллі каже: «Я почав використовувати зображення черепів та схрещених кісток, коли почав малювати на телефонних будках та автобусних зупинках. На той момент я задумався, що конкурую з рекламодавцями за місце розміщення. Мені хотілося створювати роботи, які існують, але при цьому не впадають у вічі. Можливо, спочатку їх ніхто не помітить, а потім скаже: Що це було? Дивна реклама».

Мистецтво у творчості KAWS

Незважаючи на те, що практично вся діяльність KAWS мала комерційний характер, його стали цінувати за твори мистецтва. Так, з 2008 року він почав з’являтися у музеях та галереях. Замість просто повторювати популярні ідеї, він вкладав у свої роботи особливий сенс, як стати частиною суспільної культури. Брайан Доннеллі використовує знакові символи, щоб викликати емоції та змусити задуматися про нашу роль у цьому світі. Його персонажі Companion, Chum, Accomplice та Bendy стали іконами сучасності.

KAWS також експериментує з різними матеріалами та техніками, включаючи скульптуру, живопис та дизайн. Роботи можна побачити як на вулицях міст, так і у престижних музеях та галереях світу. Він створює інсталяції, які змушують глядачів подивитись звичні предмети з нової точки зору і поставити питання про те, що насправді є мистецтвом. Популярність та вплив на сучасне мистецтво говорять про те, що Браян Доннеллі знайшов шлях до серця багатьох людей.

Майбутнє мистецтва Брайана Доннеллі

Хайп навколо робіт Брайана Доннеллі існує, але він виправданий. Ведь з аутсайдера, який настає на п’яти великим брендам, він сам став значущою фігурою. У своїй творчості KAWS відображає дух сучасності, де кордон між комерцією та мистецтвом поки що залишається розмитим. Оцінити справжню сутність робіт можна лише з часом і в контексті розвитку культурної та мистецької еволюції. Однак, незалежно від цього, творчість KAWS залишає помітний слід у сучасній культурі та продовжує викликати інтерес та захоплення у шанувальників та критиків, що підкреслює його значущість у загальному контексті мистецтва та комерції.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2024-09-06