Компанія Boeing заявила про намір виправити своє фінансове становище. Як повідомило агентство Reuters, до $25 млрд американська корпорація хоче заробити за рахунок розміщення акцій та облігацій. Крім того, вона візьме кредит ще на $10 млрд. За ці кошти Boeing планує сплатити поточні борги. Аерокосмічний концерн переживає виробничу кризу. Окрім того, з вересня близько 33 тис. співробітників відмовляються виходити на роботу. Наприкінці минулого тижня компанія заявила, що скоротить 10% персоналу – 17 тис. осіб. ЗМІ зазначають, що страйки коштують корпорації більш ніж $1 млрд на місяць.
Зараз у першу чергу Boeing прагне зберегти свої кредитні рейтинги, заявила в ефірі Bloomberg Television колумніст і керівник бостонського бюро агентства Брук Сазерленд: «Боінг, швидше за все, покладатиметься саме на акції, а не облігації. Вони балансують, щоб не скотитися до “сміттєвого” рейтингу. S&P і Moody’s вже заявляли, що готові настільки сильно знизити його. У такому разі компанія стане найбільшим так званим занепалим ангелом за всю історію, і це тільки збільшить витрати Boeing під час виробничої кризи та страйків.
Розміщення акцій та облігацій стало чимось на зразок рятувального кола. З іншого боку, Boeing думає про майбутнє: треба чимось замінити 737, особливо якщо вони все ще хочуть конкурувати з Airbus. Чому ми опинилися в такому стані? Аерокосмічна промисловість США стала сильно консолідованою, а Boeing – єдиний життєздатний американський виробник великих літаків, крім того, великий оборонний підрядник. Вашингтон не може допустити його падіння».
Проблеми у корпорації Boeing почалися у січні 2024-го, після того, як у пасажирського літака 737 MAX під час польоту вирвало шматок обшивки. Несправні деталі незабаром були виявлені на інших бортах серії та деяких інших моделях бренду. Перевірки на виробництві виявили масові порушення техніки безпеки. Випуск низки цивільних літаків фактично зупинився, повідомляли ЗМІ.
Компанії потрібно якнайшвидше розробити новий пасажирський борт, інакше Boeing марно вживає антикризових заходів зараз, вважає аналітик, головний редактор порталу Avia.ru Роман Гусаров: «Поки йдеться про затикання дір, ну а далі що? Потрібно постачати на ринок нові та надійні, якісні літаки. А для цього потрібні ще гроші, і не менші гроші, ніж ті, які сьогодні Boeing хоче залучити лише для того, щоб заткнути свої боргові зобов’язання».
Якщо літак 737 MAX ще більш-менш при всіх його недоліках є конкурентоспроможним з Airbus A320neo, то наступний крок, коли його зробить європейський конкурент, модернізувавши в черговий раз свій літак, Boeing вже зробити не зможе. Він вже знаходиться на межі можливостей цієї конструкції.
Треба розпочинати розробку абсолютно нового літака. Такий літак створюється щонайменше 10 років. Тому, звичайно ж, ми не побачимо краху Boeing, але свої позиції він поступово поступатиметься іншим виробникам».
Як повідомляє The New York Times, загальний борг корпорації Boeing майже досяг $60 млрд. Одне з зобов’язань – $11,5 млрд – компанія планує погасити до 1 лютого 2026 року. Акції Boeing із початку року впали приблизно на 40%. На тлі новин про пошук фінансування 15 жовтня вони трохи зросли.
Швидше за все, Boeing допоможе держава — військовими та космічними замовленнями, вважає засновник сервісу RunAvia Андрій Патраков: «Boeing — це не лише виробник літаків, а й велика корпорація з виробництва і військової та космічної техніки. Можна розраховувати, що США як держава розміщуватиме чергове замовлення, і ось ця ось підтримка буде найефективнішою. Серед кредиторів концерну дуже багато представників з боку держави, військових замовників, інших корпорацій, які так чи інакше теж пов’язані з державою. По суті, це деякі держгарантії.
Якщо виходити з суто авіаційних передумов, виконати замовлення, яке їм зараз принесе достатній прибуток, досить складно, тому що в авіації дуже довгі цикли повернення коштів».
Boeing не звітував про річний прибуток з 2018-го. Як зазначила The New York Times, компанія зазнає репутаційних втрат після авіакатастроф літака 737 MAX у 2018-му та 2019-му. Перша забрала життя 189 людей, друга – 157.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.