В очікуванні блокування TikTok, американці масово перебираються в іншу китайську соцмережу. Додаток RedNote очолив чарт App Store у США. За оцінками аналітиків, лише за два дні його завантажили 700 тис. осіб. Сервіс можна назвати аналогом TikTok, але окрім коротких відео, там можна публікувати текстові пости та картинки. 2024 року Джо Байден підписав закон, за яким популярну платформу можуть заблокувати в США, якщо його американський бізнес не буде проданий до 19 січня 2025-го. Причина – у роботі алгоритмів програми. Влада США вважає, що вона порушує конфіденційність користувачів і зрештою загрожує нацбезпеці.
На китайському ринку платформа RedNote символічно називається Xiaohongshu, тобто «маленька червона книжечка». На Заході під таким заголовком відома збірка «Цитати голови Мао». І це виглядає як один із багатьох жартів над американським урядом, пише The New York Times. Невдоволені потенційним блокуванням так звані «біженці з TikTok» просто прокрутили сторінку до іншої програми, яка викликає прямі асоціації з Компартією. Користувачі з КНР жарт підтримали і стали представлятися американцям «новими китайськими шпигунами». Громадяни обох країн іронізують над питаннями національної безпеки та тим, як легко виявилося протистояти тиску.
- Читайте також: Аналог TikTok став лідером зі скачування в App Store США
TikTok, хоч і належить китайській ByteDance, має штаб-квартиру у Сінгапурі та заявляє, що працює незалежно. Як нагадує British Broadcasting Corporation, для ринку КНР компанія має окрему програму. А ось RedNote – справжній китайський бізнес, розташований у Шанхаї, і одна з небагатьох місцевих соцмереж, доступних за кордоном. Тепер досвідчені користувачі пропонують новачкам уроки мандаринської мови та просять допомоги з англійською, цікавляться, чи схоже життя в Америці на серіал «Друзі» і вимагають своєрідного податку за використання платформи — фотографію кота чи собаки. При цьому популярність RedNote виявилася вигідною не тільки розробникам майданчика та магазинам додатків. Сервіс для вивчення мов Duolingo відзначив триразове зростання інтересу до китайської.
Успіх виявився несподіваним для самої платформи, зауважує CNN. Тепер RedNote негайно набирає модераторів англомовного контенту. Зважаючи на все, роботи їм вистачить: незважаючи на теплий прийом з боку китайської аудиторії, дещо в роботі майданчика здається американцям незвичним. Це, звісно ж, цензура. Під забороною не лише порнографія, наркотики чи розпалювання ненависті, а й безліч тих, які видаються делікатними уряду КНР. Користувачі, що діють, радять біженцям висловлюватися акуратніше і, наприклад, поважати «політику одного Китаю». Офіційний Вашингтон популярності RedNote не коментував. А ось Пекін явно вважає це перемогою своєї м’якої сили. Державна газета «Женьмін жибао» пояснює інтерес до платформи «глибокою історичною та культурною спадщиною Китаю, відкритістю країни, дружелюбністю людей та толерантністю суспільства».
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.