Судноплавні компанії відмовляються від купівлі вироблених у Китаї судів в очікуванні інформації про те, які мита за їх захід у порти США запровадить адміністрація Дональда Трампа. Про це повідомляє Bloomberg.
За підрахунками Clarkson Research Services, у березні на вторинному ринку було продано лише чотири вироблені в Китаї суховантажні машини. Це приблизно вп’ятеро менше, ніж у середньому на місяць у 2024 році.
При цьому кількість угод із японськими та південнокорейськими судами майже не змінилася. За даними компанії SSY, китайські судна продаються в середньому на $4 млн дешевше, ніж аналогічні японські, при тому, що в першій половині 2023 року різниця в ціні становила від $2,8 млн до $3,3 млн.
- Читайте також: Мита Трампа обрушили біржі – німецький індекс DAX у мінусі
На початку березня з’явилася інформація, що США збираються обкласти додатковими зборами за захід до американських портів китайських суден — як судів під китайським прапором, так і тих, що були збудовані в Китаї. Пізніше Федеральна морська комісія США підтвердила, що такі плани є. Розмір мит може досягати $1,5 млн за судно в залежності від його типу, розміру та тривалості перебування в американських портах.
«Зараз спостерігається очевидно більший інтерес до судів, збудованих у Японії, ніж до збудованих у Китаї. Це відбивається як у розмірі трансакцій, так і вартості активів», — зазначає директор з досліджень судової брокерської компанії Arrow Shipping Бурак Цетинок. Раніше повідомлялося, що судновласники та фрахтувальники вже почали вносити зміни до договорів, щоб підготуватися до можливого підвищення зборів.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.