Prada купує Versace за €1,25 млрд

Італійський модний будинок Prada домовився з американською компанією Capri Holdings про покупку у неї італійського виробника одягу та аксесуарів класу преміум Versace. За 100% Versace буде заплачено €1,25 млрд, для фінансування угоди Prada випустить боргові зобов’язання на €1,5 млрд.

Про інтерес Prada Group до купівлі свого конкурента на ринку товарів класу люкс стало відомо у січні, коли власник Versace, американський холдинг Capri Holdings, найняв для продажу консультантів та зв’язався з кількома потенційними покупцями. Раніше, 2023 року, Capri домовився про злиття з іншим холдингом, що спеціалізується на предметах розкоші, Tapestry. Сума операції оцінювалася в $8,5 млрд. Однак у жовтні минулого року американський суд заблокував угоду, вважаючи, що вона зашкодить інтересам покупців та співробітників компаній. Після цього Capri заявляв, що не відкидає можливості продажу окремих брендів.

Модний дім Prada вже давно намагається створити конгломерат люксових брендів, як свого часу зробили LVMH чи Gucci Group. У 1999 році Prada домовилися про купівлю 51% Helmut Lang за $40 млн, а потім і Jil Sander за $105 млн, а також Church’s за $170 млн. Однак конфлікт між Джил Сандер і керівництвом Prada в результаті призвів до падіння продажів Jil Sander, а потім і до продажу компанії в 2006 році. За неофіційною інформацією, сума становила лише $88 млн. Тоді ж голова Prada Group Патріціо Бертеллі заявив, що компанія зосередиться на розвитку своїх основних брендів — Prada та Miu Miu, що їй у підсумку чудово вдалося зробити.

У 2024 році на тлі загального зниження продажів люксового ринку виторг Prada Group збільшився на 17% – до €5,4 млрд, а чистий прибуток зріс на 25% – до €839 млн. Роздрібні продажі бренду Prada збільшилися на 4%, а Miu Miu – на 93%, що стало абсолютним рекордом для компанії.

Втім, угоду між Prada та Versace укладено на тлі глобальної торгової війни, яку своєю тарифною політикою затіяв Дональд Трамп. США є одним із найбільших ринків збуту для товарів класу люкс, у тому числі європейських брендів. За оцінками інвестбанку Bernstein, ринок США пропонує європейським люксовим брендам від 15% до 30% загальних продажів. Як відомо, раніше для товарів із ЄС Дональд Трамп підвищив імпортне мито на 20%. Це має позначитися навіть на цінах для американських споживачів — і, як наслідок, на загальних продажах європейських люксових брендів.

Експерти побоюються, що загальне уповільнення економіки та споживчої активності через торговельні війни може звести нанівець відновлення світового ринку товарів класу люкс, яке почалося наприкінці минулого — на початку поточного року. За оцінками Bain & Company та Fondazione Altagamma, після бурхливого підйому в післяпандемійні роки обсяг світового ринку товарів класу люкс у 2024 році просів на 1% – до €1,48 трлн. Однак на початку 2025 року стало очевидним, що багато виробників товарів класу преміум переорієнтуються на ринки країн Азії. У зв’язку з цим для 2025 року Bain & Company та Fondazione Altagamma очікували, що зростання сегменту персональних товарів класу люкс становитиме до 4%, а до 2030 року аналітики прогнозували зростання ринку персональних люксових товарів у середньому на 4–6% на рік.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2025-04-11