Австралійський гонщик McLaren вперше у своїй кар’єрі очолив чемпіонат світу «Формули-1»

formula

Гонщик McLaren Оскар Піастрі вперше у своїй кар’єрі очолив чемпіонат світу. Австралієць досяг цього завдяки перемозі на Гран-прі Саудівської Аравії. Другим був чинний володар титулу Макс Ферстаппен. Голландець цілком міг бути і першим, але в упущеній перемозі йому якщо є кого звинувачувати, то це себе самого і команду Red Bull. Третє місце дісталося Шарлю Леклеру. Для Ferrari це перший подіум цього сезону в основній гонці.


У суботу, коли відбулася кваліфікація Гран-прі Саудівської Аравії, спеціалізовані та не дуже видання, різноманітні форуми, де мешкають фанати «Формули-1», зійшлися на думці, що Макс Ферстаппен, що не кажи, геній. Голландцю віддавали належне навіть ті, хто його ненавидить. А таких вистачає. Адже він лише проїхав одне коло. Зате який! На загальну думку, це було коло досконале. Такі з чинних гонщиків вміє збирати лише Ферстаппен. Хвилі захоплення, що накрила публіку, зрозуміло, сприяло і те, що в тренувальних заїздах Red Bull Ферстаппена був жахливо повільним і його фанати, а таких теж в достатку, знову готувалися до того, що чотириразовий чемпіон світу буде мерзнути десь у середині першої десятки. Але тут раптом він виявляється на першому місці стартового поля. Попереду і Оскара Піастрі, McLaren якого все ще найшвидша машина чемпіонату, і «містера стабільність» нинішньої першості Джорджа Рассела (Mercedes), не кажучи вже про Ландо Норріса. Гонщик McLaren машину просто розбив, а тому стартував лише з десятого місця.

Втім, уже перші секунди гонки показали, що й генії не бездоганні.

Потрібно сказати, що у довгому переліку гоночних талантів Ферстаппена вміння стартувати стоїть десь близько до вершини списку. Зазвичай цей елемент майстерності водія йому дається бездоганно. Але чи то арабська ніч його розморила, чи то вогні Джидди налаштували не на той лад, але старт він проспав. У результаті Піастр до першого повороту підійшов першим. Не те щоб беззастережно першим, але помаранчевий ніс його машину був попереду ніздрів «бика» голландця.

По-доброму, Ферстаппен мав австралійця пропустити вперед. Але не пропустив. Він вважав за краще зрізати поворот і залишитися попереду. Це було очевидним порушенням правил. Така поведінка сприймається як отримання переваги за рахунок виїзду за межі траси. Але збитки все ще можна було мінімізувати. Потрібно було просто повернути Піастрі заслужене їм місце. Але цього Ферстаппен не зробив. А у результаті отримав штраф у 5 секунд.

Багато вболівальників потім запитували, чому судді ухвалили таке дивне рішення. Адже вони могли просто наказати Ферстаппену та Піастрі помінятися місцями. Але як пояснив в ефірі Sky Sports колишній гоночний директор Формули-1 Нільс Віттіх, правила свідчать, що в таких ситуаціях рішення про повернення незаслужено отриманої переваги приймає або сам гонщик, або його команда. Якщо вони цього не роблять, спортсмен отримує штраф.

Не пожаднивай Ферстаппен у тій історії або якби керівництво Red Bull виявилося більш прозорливим і наполегливим, шанси на перемогу він би зберіг. Як показали подальші події, темп у Джидді у Red Bull був, про це не без задоволення після етапу говорив і бос “биків” Крістіан Хорнер. Машина їхала цілком собі на рівні із McLaren. Плюс саудівський автодром не відкидає, як деякі інші траси, обгони. Тут вони цілком можливі.

Ну а так сталося, що п’ять секунд, які Ферстаппен відбув на піт-стопі, стали ключовим моментом перегонів. Піастрі його обійшов і не сказати, що спокійно, але довів справу до перемоги.

Зазначимо, що на фініші австралійця та голландця розділили менше трьох секунд. Але якби не кругові, на яких Піастрі на останніх колах втратив трохи часу, то було б якраз близько тих п’яти секунд. Власне, і сам австралієць потім казав, що якби не штраф, то навряд чи зміг би обійти суперника, зазначаючи, що це були найважчі перегони у його кар’єрі.

На третьому місці фінішував Шарль Леклер. Не найкращий результат у його кар’єрі, але як би не було, а це перший подіум для Ferrari цього року. Йдеться саме про основні перегони — перемога Льюїса Хемілтона в спринті на Гран-прі Китаю (у Джідді семиразовий чемпіон світу був лише сьомим), таки трохи інша історія. В актив Леклеру треба записати і те, що він, перебуваючи в невигідній позиції, зумів утриматися попереду Норріса щосили прагнув все-таки дістатися хоча б до подіуму.

Таким чином, за підсумками Гран-прі Саудівської Аравії у чемпіонаті світу відбулася зміна лідера. Який очолював із самого початку першості турнірну таблицю Норріса змінив Піастрі (так високо він ще ніколи не забирався). На рахунку австралійця 99 очок. Його британський напарник має 89. Ферстаппен з 87 очками в активі йде третім.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2025-04-21