Ціни на транспортування нафти морським шляхом із Близького Сходу до Азії різко знизилися після деескалації конфлікту між Ізраїлем та Іраном.
Про це повідомляє агентство Bloomberg з посиланням на дані Лондонської Балтійської біржі.
За останні дні ставки фрахту впали на 17%, опустившись до 55,50 пунктів за системою Worldscale, що еквівалентно приблизно $1,60 за барель. Раніше ці ставки злетіли через загрозу перекриття Ормузької протоки, яка є стратегічною точкою транспортування до 20% світового обсягу нафти та LNG.
«Ризикові надбавки природно зникли. Суден достатньо, і в умовах сезонного спаду ставки закономірно знижуються», — прокоментував Фредрік Дюбвад з Fearnley Securities AS.
📉 Як вплинуло перемир’я на ринок:
Тривалий період без атак у Перській затоці та стабілізація умов перемир’я між Ізраїлем та Іраном знизили очікування ринку щодо потенційних перебоїв у судноплавстві.
Об’єднаний морський інформаційний центр підтвердив, що останні 48 годин пройшли без інцидентів у зоні Ормузької протоки, і морський трафік повернувся до норми.
📌 Актуальні ставки і прибутки:
Судна, що курсують за еталонним маршрутом Саудівська Аравія — Китай, тепер заробляють близько $35 281 на день, тоді як на початку тижня ця сума сягала $76 000.
«Після того як зникли побоювання щодо перекриття Ормузької протоки, ставки на фрахт знизилися до звичного рівня», — зазначив Джонатан Чаппел з Evercore ISI.
Система Worldscale використовується судновласниками для розрахунку стандартних тарифів і прибутковості перевезень на ключових маршрутах по всьому світу.
Раніше повідомлялося, що Нафта різко зросла після ударів США по ядерних об’єктах Ірану.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.