Після перемир’я між Ізраїлем та Іраном впали ставки на транспортування нафти з Близького Сходу

Ціни на транспортування нафти морським шляхом із Близького Сходу до Азії різко знизилися після деескалації конфлікту між Ізраїлем та Іраном. 

Про це повідомляє агентство Bloomberg з посиланням на дані Лондонської Балтійської біржі.

За останні дні ставки фрахту впали на 17%, опустившись до 55,50 пунктів за системою Worldscale, що еквівалентно приблизно $1,60 за барель. Раніше ці ставки злетіли через загрозу перекриття Ормузької протоки, яка є стратегічною точкою транспортування до 20% світового обсягу нафти та LNG.

«Ризикові надбавки природно зникли. Суден достатньо, і в умовах сезонного спаду ставки закономірно знижуються», — прокоментував Фредрік Дюбвад з Fearnley Securities AS.

📉 Як вплинуло перемир’я на ринок:

Тривалий період без атак у Перській затоці та стабілізація умов перемир’я між Ізраїлем та Іраном знизили очікування ринку щодо потенційних перебоїв у судноплавстві.

Об’єднаний морський інформаційний центр підтвердив, що останні 48 годин пройшли без інцидентів у зоні Ормузької протоки, і морський трафік повернувся до норми.

📌 Актуальні ставки і прибутки:

Судна, що курсують за еталонним маршрутом Саудівська Аравія — Китай, тепер заробляють близько $35 281 на день, тоді як на початку тижня ця сума сягала $76 000.

«Після того як зникли побоювання щодо перекриття Ормузької протоки, ставки на фрахт знизилися до звичного рівня», — зазначив Джонатан Чаппел з Evercore ISI.

Система Worldscale використовується судновласниками для розрахунку стандартних тарифів і прибутковості перевезень на ключових маршрутах по всьому світу.

Раніше повідомлялося, що Нафта різко зросла після ударів США по ядерних об’єктах Ірану.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2025-06-27