АТ «Укрзалізниця» оголосила тендер на пошук міжнародного юридичного радника. Компанія має намір реструктуризувати зовнішній борг, обсяг якого перевищує $1 млрд, щоб уникнути дефолту та зберегти підтримку міжнародних фінансових партнерів.
Деталі реструктуризації
Згідно з повідомленням пресслужби компанії, зовнішні боргові зобов’язання, що накопичувалися з 2012 року, становлять близько 15% від усіх активів «Укрзалізниці». Реструктуризація боргу є критично важливою, оскільки у липні 2026 року компанія має виплатити значну частину заборгованості за єврооблігаціями.
Залучення міжнародного юридичного радника необхідне, оскільки всі позики оформлено згідно з нормами іноземного законодавства, зокрема англійського права. Компанія шукає провідних юристів, які мають значний досвід у сфері ринків боргового капіталу та реструктуризації.
Оплата послуг юридичного радника буде здійснюватися лише за фактично виконану роботу, а її розмір залежатиме від успішності операції.
Навіщо потрібна реструктуризація
Погодження нових умов погашення боргу дозволить «Укрзалізниці» стабільно працювати, виконувати соціально важливі перевезення та зосередитися на післявоєнному відновленні інфраструктури. Це також збереже доступ компанії до фінансової підтримки з боку міжнародних партнерів.
- Читайте також: «Укрзалізниця» запровадила режим неповного робочого дня. Зарплати залізничників стануть ще меншими
Під який процент УЗ брала позики від іноземних банків та кредиторів?
У 2013 році УЗ уклала першу велику позичку — 500 млн доларів від британської Shortline PLC під високі 9,5% річних.
У 2015 році погашення цієї позички було відтерміновано, але ставка зросла до 9,875% річних.
Водночас УЗ отримувала кредити в державних банках із відсотковою ставкою від 10,5% річних за гривневими позиками.
У грудні 2019 року УЗ випустила євробонди на 300 млн доларів під 7,875% річних.
У грудні 2024 року ЄБРР надав компанії кредит на 300 млн євро (на електровози) на 18 років за ставкою EURIBOR + 1%, а також 180 млн євро (на генерацію) на 10 років за аналогічною маржею.
Раніше (у 2023 році) ЄБРР виділив дві суми по 200 млн євро — одна частина на капітальні витрати, інша — на поповнення оборотного капіталу — але про конкретні ставки нічого невідомо.
Раніше повідомлялося, що “Укрзалізниця” зменшила розмір премії з 15 до 10% та не може виплатити “оздоровчі” за 2022 рік.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.