Людей багато, вагонів мало: як «Укрзалізниця» бореться з квитковими спекулянтами та дефіцитом місць

ukrzaliznica

У літній сезон 2025 року українці масово стикаються з проблемою купівлі квитків на потяги. Попит на перевезення стрімко зростає, особливо у напрямку західних регіонів та міжнародних рейсів. Квитки розлітаються за лічені хвилини після відкриття продажу, а перекупники намагаються нажитися на дефіциті, перепродуючи квитки за завищеними цінами. 

📈 Попит перевищує пропозицію

За даними «Укрзалізниці», у період з 28 липня по 3 серпня 2025 року потягами було перевезено понад 625 тисяч пасажирів, що на 26 тисяч більше, ніж за аналогічний період минулого року. Найпопулярнішим напрямком став Львів — на нього було 142 тисячі запитів, а продано лише 18,5 тисяч квитків.

На один квиток до Буковелю чи Варшави може претендувати 10–15 осіб, а іноді й більше. Продаж квитків відкривається о 8:00, і вже о 8:02 вони можуть бути повністю розкуплені.

👨‍👩‍👧‍👦 Пріоритети у продажу

«Укрзалізниця» розставила пріоритети у продажу квитків:

  • Військові: мають окрему квоту, адже часто не знають наперед, чи буде у них відпустка. У 2025 році за тиждень перевезено 10,2 тис. військових (проти 4,8 тис. у 2024).
  • Дитячі групи: на потяги до Карпат 60–70% квитків викуповують організовані групи дітей. Пріоритет надається дітям військових та переселенців.
  • Звичайні пасажири: отримують залишкові квитки, що створює ефект «лотереї».

Читайте також: Чи здорожчають квитки на потяги в Україні: коментар голови правління «Укрзалізниці» Олександра Перцовського

🚧 Дефіцит вагонів

Причина дефіциту квитків — нестача вагонів:

В Україні курсує близько 1500 вагонів, що недостатньо для задоволення попиту.

За останні 5 років втрачено 1087 вагонів:

  • 794 — застарілі та списані
  • 28 — знищені обстрілами
  • 265 — залишилися в окупації (Маріуполь, Каховка)
  • У 2025 році закуплено 55 нових вагонів, у 2026 планується ще 100.

Підписано контракт на 20 потягів Hyundai для запуску Інтерсіті до Чернігова, Черкас, Шостки, Кропивницького.

🕵️‍♂️ Як борються з перекупниками

«Укрзалізниця» активно бореться з квитковими спекулянтами:

  • У 2022 році 40% квитків на Київ–Варшава купували перекупи, зараз — лише 3%.
  • Впроваджено антифрод-систему, яка блокує акаунти з підозрілою активністю.
  • Запроваджено автовикуп, captcha, верифікацію через «Дія.Підпис» та BankID.
  • Заблоковано понад 7 тис. акаунтів, які використовували ботів або фіктивні документи.
  • Виявлено схеми з «Дія-фермами», де групи людей проходили верифікацію для масового викупу квитків.
  • OLX блокує оголошення про перепродаж, але Telegram залишається проблемною зоною.

«Прибуток перекупника може сягати 1 млн грн на місяць», — каже Ернест Клименко, голова ІТ-департаменту УЗ.

💡 Нові рішення

З 1 серпня — верифікація через «Дія» на трьох внутрішніх потягах.

З вересня — запуск BankID як альтернативи для тих, у кого не працює «Дія».

У разі повернення квитка — випадкове повернення: квиток не одразу з’являється в системі, що унеможливлює переоформлення на клієнта перекупника.

🔐 Кібербезпека

У березні 2025 року «Укрзалізниця» пережила масштабну кібератаку, яка паралізувала онлайн-продаж квитків. Тоді єдиним способом купівлі залишалися каси, які штурмували тисячі пасажирів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2025-08-09