Після чергової атаки Росії 17 вересня по залізничній інфраструктурі в Україні десятки поїздів отримали значні затримки. Деякі рейси змінили маршрути, а електрички у Черкаській та Кіровоградській областях були скасовані. Станом на 16:00 понад 20 потягів далекого сполучення спізнювалися від 50 хвилин до 8 годин.
Попри це, Укрзалізниця запевняє: повної зупинки не буде. За словами голови правління компанії Олександра Перцовського, навіть під час масованих обстрілів залізничники знаходять рішення, щоб рух тривав. У резерві завжди є кілька сценаріїв, які дозволяють оперативно реагувати на обставини. Так, після ударів 17 вересня було задіяно близько 20 резервних тепловозів, які допомогли потягам пройти знеструмлені ділянки.
“Ми просимо вибачення за незручності, але завжди довозимо пасажирів. Знаходимо об’їзні маршрути, задіюємо резерви й продовжуємо рух”, — пояснив Олександр Шевченко, керівник напряму пасажирських комунікацій АТ “Укрзалізниця”.
Особливо проблемним залишається рейс Дніпро–Хелм, який спізнився більш ніж на 8 годин. Для пасажирів затриманих поїздів залізничники організовують безкоштовну видачу води та їжі.

Фахівці підкреслюють: залізнична мережа України має значний запас міцності, адже будувалася ще у часи Холодної війни з урахуванням можливості масштабних атак. Якщо пошкоджена одна гілка, потяги пускають через іншу. А відновлення руху часто займає лише добу.
Втім, головною загрозою залишаються удари по енергетичних підстанціях та локомотивних депо. Укрзалізниця має обмежену кількість тепловозів, які до того ж є застарілими. Проте навіть у таких умовах залізничники доводять здатність працювати стабільно.
Залізниця виконує критичну роль як для цивільного населення, так і для ЗСУ. Саме потягами евакуюють тисячі людей з прифронтових міст, доставляють гуманітарні вантажі, пальне, зерно, метал, а також військову техніку й боєприпаси.

Військовий експерт Олег Жданов наголошує: атаки Росії на залізницю мають на меті зруйнувати ключову логістику, яка забезпечує стійкість армії та економіки.
“Наприклад, танки чи бронемашини неможливо доставляти автотранспортом на великі відстані. Залізниця залишається головною артерією постачання для ЗСУ”, — зазначив він.
Попри обстріли, українська залізниця продовжує рухатися — повільніше, із затримками, але невпинно. І, за словами самих залізничників, сценарій повної зупинки є практично неможливим.
Раніше повідомлялося про найпоширеніші корупційні схеми в Укрзалізниці.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.