Китайські електромобілі готуються увійти до топ-10 світових автовиробників до 2030 року

Китайські виробники електромобілів можуть серйозно змінити глобальний розклад сил у автопромисловості до 2030 року. Як повідомляє SCMP із посиланням на аналітику McKinsey, кілька компаній вже демонструють ознаки швидкого зростання, а деякі з них можуть потрапити до десятки найбільших автовиробників світу. 

Старший партнер McKinsey Гуань Мін’юй зазначає, що галузь перебуває на порозі масштабних трансформацій. Лідерами серед китайських брендів є BYD та Geely Holding Group, власник Volvo Cars, які торік увійшли до світового топ-10 за обсягами продажів. Державні концерни SAIC, FAW і Changan відставали від них, проте нові гравці ринку «розумних» електромобілів — Xiaomi, Xpeng та Leapmotor — демонструють стрімке зростання продажів, активно відбираючи клієнтів у Tesla.

За даними GlobalData, у 2024 році BYD продала 4,27 млн автомобілів, а Geely — 3,34 млн, здебільшого на внутрішньому ринку. Цього року BYD планує експортувати близько 1 млн авто, що становитиме близько 20% від загальних продажів. Компанія продовжує лідирувати на світовому ринку електромобілів, випереджаючи Tesla, і вже другий місяць поспіль очолює український авторинок.

Китайські виробники перебувають у авангарді EV-технологій завдяки державній підтримці та високій готовності споживачів до інновацій. Країна забезпечує понад 30% світового виробництва автомобілів та понад 60% продажів електромобілів, а понад 70% батарей для EV виробляють китайські компанії, включно з CATL і BYD.

За перші десять місяців 2025 року Китай експортував 5,62 млн транспортних засобів, що на 15,7% більше, ніж торік. Попри очікуване уповільнення темпів, експорт залишатиметься зростаючим. Аналітики відзначають, що збільшення частки продажів за кордоном допоможе китайським виробникам підвищити прибутковість та зміцнити вплив у світовій автомобільній індустрії.

Водночас менш ніж 10% китайських брендів EV стануть прибутковими протягом наступних п’яти років через цінові війни та надлишкові виробничі потужності. Проте продажі за кордоном можуть приносити маржу у чотири рази вищу, ніж на внутрішньому ринку, що відкриває нові можливості для розвитку глобальної присутності китайських автовиробників.

Раніше повідомлялося, що ЄС готовий запровадити імпортне мито до 45% на китайські електромобілі.

 

2025-11-28