Бюро з імплементації фінансових санкцій Міністерства фінансів Великобританії опублікувало звіт за фактом порушення режиму санкцій щодо Росії компанією Wise Payments Limited, що надає популярний у багатьох країнах сервіс грошових переказів (раніше називався Transferwise).
Зі звіту випливає, що 30 червня 2022 року з рахунку компанії, підконтрольної підсанкційній особі, було виведено 250 фунтів стерлінгів (317 доларів) на дебітну картку, видану Wise. Санкції щодо цієї людини було запроваджено Британією напередодні, 29 червня 2022 року. Однозначно впізнати його чи її за цією інформацією неможливо: того дня Великобританія внесла до списку санкцій більше двох десятків фізичних та юридичних осіб, серед яких були, наприклад, Володимир Потанін та Саїд Гуцерієв.
20 липня 2022 року Wise сам проінформував британську владу про свої підозри у порушенні санкційного режиму. Влада кваліфікує всі такі порушення за ступенем тяжкості: вона може бути малою, помірною або підвищеною. Порушення підвищеної тяжкості спричиняють грошові штрафи. У випадку Wise влада вважала, що тяжкість була помірною, від штрафу компанію звільнили, але про порушення вирішили оголосити публічно.
У звіті наголошується, що Wise повною мірою співпрацювала з розслідуванням, що було враховано як пом’якшувальну обставину.
Звіт цікавий тим, що докладно описує механізм того, як порушення санкцій стало можливим. Послідовність подій у ньому викладена так: об 11:05 (час тут і далі місцевий) 29 червня 2022 року уряд вніс фігуранта до списку санкцій. О 00:59 30 червня 2022 року список оновився у підрядника Wise, який зіставляє його клієнтську базу з списками санкцій. О 04:20 того ж дня клієнтську базу звірили з оновленим списком, знайшли збіг, згенерували внутрішнє попередження та призупинили профайл компанії підсанкційної особи відповідно до політики компанії. Однак о 07:25 того ж дня співробітник компанії, підконтрольної цій особі, успішно зняв 250 фунтів готівкою з дебітної картки, випущеної для цієї компанії.
Це сталося тому, що на той момент компанія негайно заморожувала профілі клієнтів, деталі яких збігалися з списком санкцій, але видані ним картки продовжували діяти. У компанії це пояснювали великою кількістю хибних збігів. За всіма збігами у компанії проводили внутрішню перевірку; вона складалася з кількох етапів і завершилася лише 4 липня 2022 року, коли співробітники Wise переконалися, що в даному випадку збіг був дійсним і заблокували карту.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.