Мер Лондона Садік Хан закликав уряд Великобританії змінити правила утилізації автомобілів, щоб їх можна було не лише відправити на злам, а й передати Україні, якій вони будуть корисні у протистоянні російській агресії.
Садік Хан разом із колишнім міністром оборони Беном Воллесом звернувся до міністра транспорту Марка Харпера з пропозицією змінити схему утилізації старих автомобілів у Лондоні.
Згідно з програмою Ulez, автовласники можуть претендувати на одноразову виплату до 2 тис. фунтів стерлінгів (понад 2,5 тис. доларів), якщо вони здають в брухт автомобіль, який не відповідає новим жорстким стандартам викидів в атмосферу в місті.
При здачі автомобіля видається сертифікат про його знищення. Але здані машини, за правилами, можна тільки відправити на металобрухт.
Мер Лондона пропонує уряду змінити правила видачі такого сертифікату та поряд із утилізацією автомобілів передбачити можливість передавати старі машини на цілі благодійності. Збирати їх та переправляти в Україну, на думку Садіка Хана, могла б зареєстрована благодійна організація.
Раніше британська газета Daily Telegraph стверджувала, що мер Лондона Садік Хан нібито заблокував план з відправки в Україну автомобілів, які інакше були б утилізовані за програмою Ulez.
Після цієї публікації мер британської столиці зазнав жорсткої критики як з боку міжнародної громадськості, так і всередині країни.
Мерія Лондона наполягала, що згідно із законом мер не має повноважень, щоб відправляти в Україну машини, здані на утилізацію; він сам засмучений цією колізією.
У вересні мер Києва Віталій Кличко звернувся до Хана з листом, у якому, наголосивши на британській схемі утилізації, запропонував передати частину автомобілів у дар Україні. Кличко зазначив, що цей крок матиме «величезний потенціал», а автомобілі будуть використовуватися в «різних рятувальних та транспортних функціях».
ULEZ розшифровується як “зона ультранизьких викидів”. Ця зона поширюється на весь Великий Лондон, включаючи далекі околиці, і діє цілий рік, навіть у вихідні та святкові дні
У суботу 23 грудня Хан запропонував уряду можливе рішення.
«Швидше за все це можна зробити, змінивши правила видачі сертифіката про знищення, який використовується як доказ того, що транспортний засіб остаточно утилізовано, і натомість дозволити експорт підходящих транспортних засобів до України через зареєстровану благодійну чи загальнонаціональну схему», — йдеться у листі до Садика. Хана та Бена Уоллеса.
«Ми розуміємо, що будь-яка така зміна вимагатиме міжвідомчої координації всередині уряду, не в останню чергу для забезпечення того, щоб будь-які транспортні засоби, які надсилаються в Україну, задовольняли їхні потреби», — наголошується в ньому.
У листі у відповідь Хану та Уоллесу міністр транспорту Марк Харпер зазначив, що він «здивований», що меру знадобилося так багато часу, щоб попросити ввести подібні зміни, враховуючи, що схема утилізації набула чинності в серпні.
Міністр житлово-комунального господарства, регіонального розвитку та місцевого самоврядування Великобританії Майкл Гоув написав Хану з проханням «внести ясність щодо того, з якими саме юридичними бар’єрами, на вашу думку, ви стикаєтеся», додав Харпер.
Міністр зазначив, що його підлеглі підтримають будь-які прийнятні варіанти експорту автомобілів.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.