Ще наприкінці 2024 року Наглядова рада АТ «Укрзалізниця» погодила ініціативу індексації вантажних залізничних тарифів на 37%.
З тих пір минуло вже 5 місяців, але тарифи на залізничні перевезення так і не підвищились, відповідне рішення повинен узгодити Уряд.
Проти підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення виступили представники бізнесу – металурги та сільгоспвиробники.
Металурги зауважили, що підвищення залізничних тарифів на вантажні перевезення у нинішніх умовах є неприпустимим, і закликали прем’єра утримати тариф, а також переглянути планові документи уряду та не допустити затвердження фінансового плану УЗ на 2025 рік, який буде містити надмірні витрати та підвищення тарифів на вантажні перевезення для промисловості. Також, на переконання металургів, необхідно запровадити мораторій на зростання вантажних залізничних тарифів до кінця 2025 року та оптимізувати витрати УЗ.
- Читайте також: За три роки “Укрзалізниця” лише двічі підвищувала зарплату. Це вдвічі менше ніж офіційна інфляція
Представники металургійних підприємств кажуть, що підвищення тарифів може зробити збитковою усю галузь і переважна більшість заводів та комбінатів може просто припинити свою діяльність.
Залізничники в свою чергу впевнені в тому, що тарифи все ж таки потрібно підвищувати.
У вівторок, 13 травня профспілка залізничників і транспортних будівельників України підтримала звернення Голови Наглядової ради АТ «Укрзалізниця» Гепхарда ХАФЕРА до компаній – Maersk, СМА СGМ, МSС, Американської торговельної палати в Україні – і закликала їх припинити блокування поточного запиту АТ «Українська залізниця» щодо Індексації вантажних тарифів.
На думку представників рофспілки – індексація вантажних тарифів зараз є критично необхідною.
“Вже 2 роки поспіль в Укрзалізниці не проводиться індексація тарифів на вантажні перевезення, що суперечить загальним принципам тарифоутворення в державному секторі. Це вже призвело до зниження рівня заробітної плати залізничників порівняно з іншими галузями промисловості та загрожує утриманню штату кваліфікованих працівників”, – йдеться у відкритому листі профспілки залізничників та транспортних будівельників України.





