АвтоВАЗ урізає зарплати та переходить на чотириденний тиждень через кризу на російському авторинку

АвтоВАЗ — один із найбільших російських автовиробників — з вересня 2025 року скоротить зарплати працівникам на щонайменше 20%. Причиною стало різке падіння продажів і перевантаження складів автомобілями, що не знаходять покупців. Одночасно із цим головний завод компанії в Тольятті переходить на чотириденний робочий тиждень. 

Як повідомляє The Moscow Times, джерела всередині компанії уточнюють: працівники втратять не тільки один оплачуваний день на тиждень, а й усі надбавки за понаднормову роботу.

Аналітичне агентство «Автостат» підрахувало, що за перше півріччя 2025 року продажі легкових автомобілів у РФ знизилися на 28%, до 530 тис. одиниць. Основні причини — висока ключова ставка Центробанку, яка зробила автокредити малодоступними, та відсутність інвестицій у виробництво.

Ще в лютому глава АвтоВАЗу Максим Соколов визнавав наявність 100 тис. непроданих машин, хоча допустимий рівень — до 60 тис. Уже в червні ця цифра зросла до 500 тис. авто, за даними дилерів. Така ситуація тисне не лише на виробників, а й на автосалони: близько 30% з них перебувають на межі закриття, за словами голови асоціації «Російські автодилери» Олексія Подщеколдіна.

Тенденція до зменшення робочого тижня в автопромі шириться: КамАЗ і Горьковський автозавод (ГАЗ) також перейдуть на чотириденку з серпня. Павловський автобусний завод (ПАЗ) узагалі тимчасово зупинив виробництво.

Криза на російському авторинку загострюється через сукупність внутрішніх та зовнішніх факторів: конкуренцію з китайськими брендами, фінансову нестабільність та обмеження доступу до технологій. За підсумками 2024 року прибуток КамАЗу впав у 28 разів — це один із найяскравіших показників масштабної стагнації галузі.

Раніше повідомлялося, що глава Renault не думав про повернення компанії до Росії, але не виключає такої можливості.

 

2025-07-30