Джерела в Головному управлінні розвідки (ГУР) Міністерства оборони України підтвердили участь українських розвідників та Сил спеціальних операцій у диверсійних атаках на російську залізничну інфраструктуру. Операції відбулися 13-14 вересня 2025 року на ключових напрямках, спрямованих на порушення логістики російських військ. Про це повідомило BBC News Україна з посиланням на джерело в розвідці, а також агенція “Укрінформ” на основі інформації від ГУР. Ці події стали частиною ширшої кампанії з дестабілізації тилових комунікацій агресора в умовах повномасштабної війни.
Атака відбулася в Орловській області
Перша атака відбулася в Орловській області РФ на ділянці залізниці Малоархангельськ – Глазунівка (напрямок Орел – Курськ). За даними ГУР, українські сили встановили вибухові пристрої на коліях для припинення залізничного сполучення. Під час перевірки колій співробітники Росгвардії виявили міни та викликали інженерний підрозділ для розмінування. Внаслідок “невдалого розмінування” один пристрій здетонував: двоє співробітників Росгвардії загинули на місці, а третій помер у лікарні від поранень, включаючи мінно-вибухову ампутацію обох нижніх кінцівок.
Губернатор Орловської області Андрій Кличков повідомив про затримку поїздів на цій короткій ділянці (близько 15 км), а голова Курської області Олександр Хінштейн підтвердив смерть третього росгвардійця. Російська сторона кваліфікувала інцидент як “диверсію” та розпочала розслідування. Через подію затрималося щонайменше 10 поїздів, що ускладнило логістику в регіоні, близькому до зони боїв на Сумщині та Курщині.

Атака у Ленінградській області
Друга операція ГУР та ССО відбулася вночі проти 14 вересня на напрямку Санкт-Петербург – Псков у Ленінградській області. Близько 02:30 стався підрив рейок на перегоні Строганово – Мшинська (Лузький район). Внаслідок атаки зійшов з рейок локомотив, було знищено 15 цистерн з пальним. Губернатор Ленінградської області Олександр Дрозденко повідомив про два інциденти: спочатку сходження тепловоза та трьох вагонів з порожніми цистернами на тому ж перегоні, а згодом – сходження тепловоза поблизу станції Семріно в Гатчинському окрузі, де загинув машиніст (його затиснуло в кабіні, і він помер у швидкій).
Влада РФ перевіряє, чи були ці події диверсією, та посилила роботу правоохоронних органів для безпеки транспорту. Джерела в ГУР не підтвердили причетність до подій біля Семріно, але операція на Строганово – Мшинська спрямована на порушення постачань пального для фронту. Відео з місця події, опубліковане в російських Telegram-каналах, показує перевернуті цистерни та пошкоджені колії.
Ці диверсії є продовженням серії атак на російську залізничну мережу, яка відіграє критичну роль у логістиці військ. За даними аналітиків, подібні операції ускладнюють перекидання підрозділів, боєприпасів та пального до фронту, особливо в напрямку Курська, де тривають бої з українськими силами. Раніше, у серпні-вересні 2025 року, ГУР та ССО проводили атаки на нафтопроводи та НПЗ РФ, що призвело до пожеж та збоїв у постачаннях. Російське Міноборони повідомило про збиття 80 безпілотників у ніч на 14 вересня, а також про атаку дронів на нафтопереробний завод у Кіриші (Ленінградська область), що може бути пов’язано з ширшим наступом на енергетичну інфраструктуру агресора.
Резюме
Наслідки для РФ включають не лише затримки транспорту, а й посилення контрдиверсійних заходів, що відволікає ресурси від фронту. Україна продовжує асиметричні операції для послаблення ворога, не підтверджуючи деталей публічно, щоб зберегти оперативну перевагу.





