Porsche відмовляється від курсу на електрокари: ставка на ДВЗ та гібриди до 2030-х

Автовиробник Porsche оголосив про масштабні зміни у своїй стратегії, визнавши, що попит на електромобілі знижується швидше, ніж очікувалося. Компанія зміщує акцент на класичні двигуни внутрішнього згоряння та гібридні установки, відкладаючи частину електричних проєктів. 

Найбільші корективи торкнулися майбутнього ультралюксового кросоверу під індексом K1. Спочатку його планували представити як повністю електричний, але тепер модель дебютує у версіях із ДВЗ та гібридними агрегатами.

Також підтверджено, що Panamera та Cayenne у бензинових і гібридних варіантах залишатимуться в модельному ряду щонайменше до 2030-х років. Наступні покоління цих авто вже враховані в довгостроковій стратегії Porsche.

Водночас кілька електричних новинок буде перенесено. Компанія зупинила розробку спеціальної електроплатформи, яка мала стати базою для моделей майбутнього, та планує перезапустити проєкт у співпраці з іншими брендами Volkswagen Group.

Не всі електропроєкти заморожені: електричний Cayenne у двох варіантах кузова та спорткар серії 718 EV залишаються у виробничих планах. Крім того, Porsche працює над новим кросовером із ДВЗ, який має замінити поточний Macan і вийде паралельно з електричною версією.

Серед основних причин корекції стратегії компанія називає:

  • падіння продажів на китайському ринку,
  • зростання тарифів у США,
  • повільне зростання попиту на електрокари у преміум-сегменті.

Через перенесення електроплатформи компанія очікує списання та додаткові витрати у 2025 році, що скоротять операційний прибуток на близько €1,8 млрд. Водночас Porsche прогнозує річний дохід у межах €37–38 млрд, але рентабельність знижено з очікуваних 5–7% до максимум 2%.

Таким чином, Porsche демонструє гнучкість, повертаючись до класичних технологій і гібридних рішень, водночас не відмовляючись від електрокарів у довгостроковій перспективі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2025-09-23