З 1 січня 2026 року в Україні завершиться дія податкових пільг на імпорт електромобілів. Водії, які планували купівлю “електрички”, поспішають зробити це ще до кінця року.
📊 Рекордні продажі у 2025 році
У серпні частка електрокарів та гібридів в Україні встановила рекорд — майже кожен другий новий легковик мав електричну або гібридну установку. Зокрема, частка електромобілів серед імпортованих уживаних авто сягнула 25,6%, а серед нових продажів – 28%. Це значно вище, ніж у Польщі чи Чехії, де BEV займають лише 5–6% ринку.
📉 Що зміниться у 2026 році
Нині при ввезенні електрокарів українці звільнені від 20% ПДВ і 10% мита, сплачуючи лише символічний акциз — близько 1 євро за кВт·год батареї. Завдяки цьому “зелені” авто дешевші на 20–35%. Але вже з нового року електромобілі оподатковуватимуться за повною ставкою, як і авто з ДВЗ.
Читайте також: Reuters: Tesla запустить електропікап Cybertruck у виробництво наприкінці 2023 року
👤 Що каже влада
Голова податкового комітету Ради Данило Гетманцев пояснює: «В умовах воєнного стану неправильно звільняти одні товари від ПДВ, коли на інші він нараховується».
За його словами, пільгу не продовжать, попри законопроєкти, зареєстровані влітку.
💰 Втрати для бюджету
За даними митниці, лише у серпні 2025 року в Україну ввезли понад 9,2 тис. електрокарів на суму 8,1 млрд грн. Через відсутність податків бюджет недоотримав понад 1,6 млрд грн. Загалом із початку року втрати можуть сягнути 11–12 млрд грн.
⚡ Наслідки для ринку
Пільги стали драйвером популярності електрокарів, однак після їх скасування попит може різко впасти. Подібний сценарій уже відбувся в Румунії, де після зменшення субсидій продажі електромобілів скоротилися більш ніж на 30%.
Український ринок у 2026 році, ймовірно, повернеться до більш збалансованої моделі. А держава буде змушена шукати нові способи підтримки інновацій, не створюючи дефіциту бюджету.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.