Світові економічні лідери готують кардинальну зміну стратегії, спрямованої на припинення фінансування військової машини Росії. Замість існуючого, але критикованого, механізму обмеження цін (Price Cap) на російську нафту, країни Групи семи (G7) та Європейського Союзу ведуть переговори про запровадження повної заборони на морські перевезення російської нафти.
Цей потенційний крок, про який повідомляє Reuters із посиланням на джерела, стане найжорсткішим економічним заходом з 2022 року.
Кінець “Західного” Експорту до Азії
Нова заборона матиме величезний вплив на російську торгівлю. Наразі понад третина російської нафти, що прямує переважно до Індії та Китаю, перевозиться із використанням саме західних морських послуг та танкерів. Це стосується і флотів таких країн ЄС, як Греція, Кіпр та Мальта. Повна заборона означатиме негайне припинення цієї торгівлі.
Дві третини експорту, які зараз вивозяться так званим “тіньовим флотом” Росії, стануть ще більшим логістичним викликом для Москви, оскільки їй доведеться екстрено розширювати ці ресурси.
Коли чекати нових санкцій
За інформацією джерел, заборона може бути включена до наступного пакету санкцій ЄС, який планується ухвалити на початку 2026 року. Проте, для схвалення такого потужного заходу 27 країн ЄС прагнуть узгодити його з ширшою угодою в рамках G7.
У просуванні цієї ідеї активну участь беруть чиновники з Великої Британії та США. Варто зазначити, що будь-яке остаточне рішення Сполучених Штатів залежатиме від політики адміністрації Дональда Трампа щодо тиску в контексті мирних переговорів.
Новий захід стане практично повною блокадою торгівлі російською нафтою та паливом не тільки для споживачів на Заході, але й для міжнародних перевізників.
Раніше повідомлялося, що нафта готується до рекордного тижневого падіння за два роки — ціни знижуються на тлі зменшення геополітичного ризику.





