Мережу шокував зарплатний розрахунковий листок співробітника “Укрзалізниці”

Основною причиною звільнення працівників АТ «Укрзалізниця» є низький рівень заробітної плати, – заявив в інтерв’ю ЗМІ голова Професійної спілки залізничників і транспортних будівельників України Олексій Семерунь.

Дивовижно, але понад 10 тисяч залізничників отримують мінімальну заробітну плату, а мінімальний посадовий оклад на УЗ становить 4690 грн, в той час, як мінімальна зарплата в Україні – 8 тисяч гривень (“чистими” 6 160 гривень).

Престижність працівників залізниці наразі перебуває, мабуть, на найнижчому рівні за всю історію незалежної України.  Дійшло до того, що середня зарплата на підприємстві “Укрзалізниця” виявилася нижчою ніж в середньому по Україні як мінімум на 10-15%.

Про рівень зарплати в “Укрзалізниці” можна зробити висновок по зарплатному розрахунковому листку співробітника цього підприємства, який він опублікував в соцмережі Facebook.

uz raschetka

Якщо не вдаватися в подробиці, відпрацювавши повний місяць, залізничник отримав 8114 гривень. В перерахунку на долари – це 190$. Як можна вижити на ці гроші питання риторичне.

Прожити на цю зарплату місяць – ще той квест навіть для одного, про те щоб прокормити на ці гроші сім’ю годі й говорити.

Варто зазначити, що вже 1,5 роки профспілка залізничників припинила публікувати статистику щодо рівня середньої зарплати.  Останнім місяцем, коли УЗ публікувала ці дані був липень, за підсумками якого рівень середньої зарплати на підприємстві склав 20 467 гривень (брудними)

За словами профспілкового лідера залізничників Семеруня, співробітники, які отримують низьку зарплату, можуть бути менш мотивованими і продуктивними. Це негативно впливає на загальну ефективність роботи компанії, призводить до зростання інтенсивності праці та ставить під загрозу виконання технічних норм перевізного процесу.

Так чому ж рівень заробітної плати в “Укрзалізниці” нижчий за середній рівень по країні з кількох причин. Ось основні фактори, які впливають на це:

 Велика чисельність персоналу

“Укрзалізниця” є однією з найбільших роботодавців України, зі штатом у понад 200 тисяч працівників. Через великий штат кошти на оплату праці розподіляються між багатьма працівниками, що створює обмеження для підвищення зарплат.

Державне регулювання

Компанія є державною, а її фінансова політика залежить від урядових рішень і бюджету. Витрати на оплату праці часто обмежуються через пріоритети, спрямовані на інші сфери, або через нестачу фінансування.

Застаріла інфраструктура та борги

“Укрзалізниця” стикається з серйозними фінансовими проблемами, такими як потреба в модернізації, боргові зобов’язання та недостатнє інвестування в нові технології. Це призводить до обмежених коштів на заробітну плату.

Субсидування пасажирських перевезень

Компанія здійснює соціально важливу функцію — перевезення пасажирів за низькими тарифами, які часто не покривають витрат. Це також скорочує можливості для підвищення зарплат.

Дисбаланс у системі оплати праці

Заробітна плата в “Укрзалізниці” значно залежить від посади. Висококваліфіковані фахівці та менеджери отримують вищі зарплати, тоді як більшість працівників із низькою кваліфікацією мають мінімальні або близькі до середніх доходи, що знижує середній показник.

Конкуренція на ринку праці

У багатьох регіонах, особливо в сільській місцевості, де працює значна частина працівників “Укрзалізниці”, рівень зарплат у компанії може бути конкурентним на місцевому рівні. Але порівняно з великими містами це створює дисбаланс.

Що можна зробити для покращення?

  • Оптимізація чисельності персоналу — автоматизація процесів і скорочення надлишкових посад.
  • Модернізація інфраструктури — залучення інвестицій та коштів міжнародних організацій.
  • Підвищення тарифів на вантажні та пасажирські перевезення — поступове приведення цін до економічно обґрунтованого рівня.
  • Державна підтримка — спрямування субсидій безпосередньо на підвищення рівня зарплат, особливо для ключових категорій працівників.

 

2025-12-06