Європейський Союз відклав план повної заборони продажу нових автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) до 2035 року. Раніше ухвалені правила передбачали, що до цього року всі нові авто в ЄС повинні будуть мати нульові викиди, що фактично означало припинення виробництва та продажу машин із бензиновими та дизельними двигунами.
За новими даними, президент Європейської народної партії Манфред Вебер повідомив, що замість 100% скорочення викидів у нових авто введена норма щодо зниження на 90%. Це дозволяє автовиробникам продовжувати комплектувати нові транспортні засоби двигунами внутрішнього згоряння, одночасно працюючи над переходом на електротягу.
На думку європейських посадовців, нові правила дозволяють залишатися вірними плану ЄС щодо кліматичної нейтральності, але водночас не створюють економічного тиску на країни з потужним автомобільним виробництвом.
Ще у 2022 році 27 країн-членів ЄС домовилися про фактичну заборону реєстрації нових автомобілів із ДВЗ до 2035 року. Ця ініціатива мала на меті суттєво скоротити викиди CO2 з транспортного сектору і наблизити ЄС до досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року.
Однак останнім часом автовиробники ЄС зіткнулися з низкою проблем: технологічні виклики при переході на електромобілі, високі витрати на нові технології та посилення конкуренції з боку Китаю. Через це регулятори вирішили скоригувати план, давши компаніям більше часу на адаптацію.
Раніше повідомлялося, що Німеччина активно лобіювала відтермінування заборони на ДВЗ, щоб підтримати місцеві автоконцерни, які є важливою частиною економіки. Нові правила дозволяють поступовий перехід до електротяги, забезпечуючи баланс між екологією та економічними реаліями.





