Європейський регулятор викрив британську компанію у постачанні контрафактних деталей для ремонту двигунів CFM56, які встановлювалися на старіші покоління літаків Airbus SE A320 та Boeing 737. Масштаб проблеми до кінця не відомий: поки виявлено десятки фальшивих документів, а такі двигуни встановлені на тисячах. Авіакомпанії та ремонтні сервіси вже поспішно шукають заміну контрафакту.
Про проблему з можливим масовим підробленням сертифікатів Європейське агентство безпеки польотів (EASA) заявило ще 4 серпня. У повідомленні регулятора йшлося про отримані від ремонтних сервісів та авіакомпаній скарги на постачальника деталей AOG Technics, зареєстрованого у Лондоні.
Зокрема, послуги та авіакомпанії виявили, що частина деталей, отриманих для ремонту двигунів CFM56, супроводжувалися підробленими сертифікатами випуску.
У всіх випадках підтвердилося, що компанія, авторизована владою для видачі сертифікатів, не сертифікувала деталі від AOG Technics.
При цьому тоді йшлося лише про кілька таких випадків. Але, як зазначає Bloomberg, насправді проблема значно масштабніша. Двигуни CMF56 випускаються концерном CFM International – спільним підприємством Safran та GE. І, за даними агентства, під час перевірки сама CMF виявила 72 підроблені сертифікати на 50 найменувань деталей від AOG.
AOG Technics не є авторизованим постачальником деталей для цих двигунів, а Safran і GE відправили листи до AOG з вимогою припинити постачання деталей для їх двигунів відразу після виявлення проблеми, заявив Bloomberg представник CFM.
Європейський регулятор ще на початку серпня попросив усі авіакомпанії та центри ремонту та обслуговування двигунів перевірити документацію деталей для двигунів CFM56. У разі виявлення контрафакту його було наказано замінити на сертифіковані деталі. Літаки, на яких були встановлені такі деталі, необхідно у найкоротші терміни відправити до сервісного центру для усунення контрафактної продукції.
Кількість літаків, на яких могли бути встановлені несертифіковані деталі від AOG, досі не відомі. Але більшість із них, очевидно, зареєстровані у Британії, оскільки AOG працювала переважно з британськими сервісними центрами.
Крім того, відомо, що ці двигуни не встановлюються на нові модифікації літаків Airbus та Boeing – A320neo та 737 Max.
На сайті AOG Technics говориться, що має складські приміщення в Лондоні, Франкфурті, Майамі і Сінгапурі.
Згідно з британським реєстром компаній, AOG Technics була зареєстрована у 2015 році, а контрольним пакетом її акцій володіє 35-річний Хосе Самора Іралу, який в одних документах зазначений як громадянин Британії, а в інших — Венесуели. Ані агентству, ані EASA поки не вдалося отримати інформацію від AOG про походження деталей, що поставлялися ремонтним сервісам, та підроблених сертифікатів на них.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.