Airbus вдвічі обійшов Boeing за обсягом постачання

Airbus

2024 видався дуже непростим для Boeing – починаючи з відірваної заглушки люка посеред польоту і закінчуючи двомісячним страйком робітників. У результаті американський виробник встиг поставити своїм клієнтам лише 348 літаків і ще сильніше відстав від свого головного конкурента на ринку Airbus.

Boeing у вівторок розкрив статистику постачання комерційних літаків клієнтам за четвертий квартал і весь 2024 рік. З них випливає, що протягом року американський концерн зумів поставити замовникам 348 лайнерів. Це на третину менше, ніж торік, і загалом найгірший результат з часів пандемії COVID-19. 2020 року компанія виконала всього 157 поставок, а 2021 року — 340. Але тоді через коронавірусні обмеження простоювала вся світова промисловість, а міжнародні пасажирські авіаперевезення були практично повністю призупинені. Якщо не брати до уваги цей період, так погані справи у Boeing з поставками не були з 2005 року.

Декількома днями раніше власні підсумки року підбив європейський концерн Airbus. Той, навпаки, звітував про рекордну кількість виконаних за рік постачань з часів пандемії. 766 переданих клієнтам літаків – це найкращий результат для Airbus з 2019 року.

Розрив між двома найбільшими гравцями на світовому ринку цивільної авіації досяг критичного рівня. Якщо у 2023 році різниця в обсягах поставок між Airbus та Boeing становила 207 лайнерів, то за підсумками 2024 року вона зросла вдвічі – до 418 одиниць. А обсяги замовлень на майбутні постачання говорять про те, що у найближчій перспективі розклад сил навряд чи зміниться. За минулий рік Boeing отримав замовлення на 569 літаків, проте частина клієнтів відмовилася від попередніх домовленостей.

У результаті чистий обсяг замовлень американського концерну становив 377 одиниць, тоді як кількість замовлень Airbus становила 826 лайнерів — і це з урахуванням відмов та конверсій бронювання.

Такі невтішні підсумки року для Boeing, втім, були передбачуваними. Рік почався інцидентом з заглушкою люка, що відвалилася, на Boeing 737 MAX 9 авіакомпанії Alaska Airlines, за яким відбулися численні перевірки і розслідування регуляторів. Вже в березні концерн оголосив про зміну керівництва, в тому числі про підготовку генерального директора Девіда Калхуна. Спочатку передбачалося, що він піде наприкінці 2024 року. Але зміна гендиректора відбулася вже у серпні, а його місце зайняв Келлі Ортберг. До технічних та регуляторних проблем у вересні додався страйк на заводах Boeing — перший з 2008 року. У ній взяли участь 33 тис. робочих компанії, паралізувавши виробництво 737 MAX — літака Boeing, що найбільше продається. У результаті страйк тривав вісім тижнів і коштував виробнику кілька мільярдів доларів.

Фінансові підсумки року Boeing підіб’є 28 січня. Аналітики впевнені, що Келлі Ортбергу доведеться розповісти інвесторам, як саме нове керівництво має намір виводити колись світового лідера цивільної авіації з такої важкої та затяжної кризи.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2025-01-16