Авіакатастрофа Ан-24 у Росії: загинули всі 48 людей на борту, включно з дітьми

an 24 samolet

У четвер, 24 липня 2025 року, в Росії сталася одна з найтрагічніших авіакатастроф останніх років — у важкодоступній місцевості поблизу міста Тинда (Амурська область) зазнав катастрофи пасажирський літак Ан-24 авіакомпанії “Ангара”. На борту перебувало 48 осіб, зокрема діти та члени екіпажу. Усі вони загинули. 

📍 Що відомо про політ?

Літак виконував внутрішній рейс за маршрутом Хабаровськ – Благовєщенськ – Тинда. Катастрофа сталася під час заходу на посадку. За даними прокуратури, пілоти вирішили зробити друге коло, після чого повітряне судно зникло з радарів. Згодом його уламки виявив гелікоптер Росавіації у гірському лісовому районі. Через густу рослинність посадка гелікоптера була неможливою — рятувальникам довелося пробиратися до місця аварії кілька годин пішки.

⚠ Погодні умови та стан літака

Авіаційні служби стверджують, що погодні умови на момент зльоту були задовільними, а технічний стан літака не викликав підозр — він мав діючий сертифікат льотної придатності до 2036 року. Проте під час посадки у районі Тинди спостерігалась сильна хмарність, що могло ускладнити маневрування.

Попередні версії трагедії — технічна несправність або помилка екіпажу. Офіційне розслідування вже розпочато.

🛠 Чому літали на Ан-24? Стан авіапарку в Росії

Ан-24 — турбогвинтовий пасажирський літак, розроблений у СРСР у 1950–60-х роках. Його масово випускали до 1979 року. Попри поважний вік, цей тип повітряного судна досі активно експлуатується у Росії — особливо в регіонах, де інфраструктура не дозволяє використовувати сучасні реактивні літаки.

У лютому 2025 року в російських авіакомпаніях літали щонайменше 26 Ан-24 та приблизно стільки ж Ан-26 — їхні модифіковані вантажно-пасажирські аналоги. Їх замінити немає чим, адже серійного російського літака аналогічного класу держава так і не створила. А після 2014 року, коли було згорнуто проєкти співпраці з компанією Bombardier і припинено випуск українських Ан-140, ситуація стала ще критичнішою.

У березні 2025 року Державний інститут цивільної авіації РФ навіть ініціював програму з продовження ресурсу Ан-26 до 60 років, що свідчить про крайню потребу в таких літаках попри ризики.

🔍 Причини катастрофи: офіційних висновків ще немає

Поки комісія з розслідування не оприлюднить свій звіт, робити остаточні висновки щодо причин трагедії рано. Проте експерти вже звертають увагу на старіння авіапарку, відсутність технічної модернізації та зношеність ресурсів.

Ан-24, на якому сталася трагедія, мав вік близько 50 років. І хоча літак формально був придатним до експлуатації, подібні аварії все частіше ставлять під сумнів безпечність польотів на старих турбогвинтових машинах.

📌 Висновок

Авіакатастрофа Ан-24 в Амурській області — не лише страшна трагедія з людськими жертвами, а й черговий дзвінок для російської авіаційної галузі. Стара техніка, відсутність гідної заміни та складна інфраструктура в регіонах створюють умови для нових трагедій.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2025-07-25