Китай готовий стати другим експортером легкових автомобілів у світі, обігнавши США та Південну Корею, пише Bloomberg.
Якщо КНР вийде посісти друге місце на ринку, це може змінити глобальну автомобільну промисловість і викликати нову напруженість у відносинах з торговими партнерами, зазначає видання.
За даними Китайської асоціації легкових автомобілів, постачання за кордон машин, вироблених у Китаї, потроїлися з 2020 року і досягли понад 2,5 мільйона минулого року.
Китайські бренди вже є лідерами ринку на Близькому Сході та Латинській Америці. Мета країни полягає в тому, щоб до 2030 року продати за кордон вісім мільйонів легкових автомобілів, що більш ніж удвічі перевищує поточні постачання Японії. Така тенденція ризикує спровокувати політичну реакцію у ЄС, зазначають експерти.
“Частково це пов’язано з тим, що китайські компанії стають кращими, але частково через надмірні потужності в Китаї”, – пояснює директор Rhodium Group Агата Крац.
За даними UN Comtrade, середня ціна легкового автомобіля китайського виробництва, що експортується, в 2021 році становила близько 13 700 доларів, це приблизно одна третина від вартості німецького автомобіля, і це на 30 відсотків дешевше, ніж японські марки.
Китай став найбільшим імпортером легкових автомобілів до Росії в 2022 році, ввезення збільшилося на 40 відсотків порівняно з попереднім роком.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.