Із 50 танкерів, які потрапили під санкції США з жовтня 2023 року, близько половини припинили транспортування нафти з Росії, повідомляє Bloomberg. Це, як пише агентство, підтверджує, що посилення обмежень дозволяє чинити тиск на Москву.
За інформацією Bloomberg, після запровадження обмежень вантаж забрали 18 танкерів, з яких дев’ять були човниковими. Ще стільки ж отримували паливо у звичному режимі. Ще сім танкерів простоювали до їх включення до списку санкцій. Інші 21 не завантажували паливо.
У період з 10 по 12 грудня до списку санкцій внесли вісім судів. Ще 24 танкери потрапили під санкції 20 грудня, коли США ввели обмеження проти Sun Ship Management, яка управляє переданими нафтовими танкерами «Радкомфлоту». 18 січня під санкції потрапила Hennesea Holdings Ltd., що базується в ОАЕ, яка володіє 18 судами. 8 лютого обмеження запровадили проти 50-го танкера ліберійської фірми NS Leader Shipping Incorporated.
Bloomberg зазначає, що за останні два місяці 14 танкерів, які перевозили нафту сорту Sokol до Індії, або дрейфували, або стояли на якорі у водах на схід від Сінгапуру. Майже половина з них, за інформацією агентства, розгорнулися, не діставшись пункту призначення. Крім того, посилення санкцій призвело до того, що від торгівлі російською нафтою відмовилися грецькі танкери, пише агентство.
Мінфін США повідомляв, що обмеження «досягають обох цілей»: позбавлення Росії прибутку від продажу палива та впливу на стабільність енергетичних ринків. При цьому Москва продовжує використовувати тіньовий флот, що не дає змоги говорити з упевненістю, наскільки сильно вона постраждає.
У грудні 2023 року США та інші країни G7 оголосили про посилення заходів щодо контролю за дотриманням цінової стелі на російську нафту ($60 за барель). Посилення санкцій супроводжується введенням обмежень щодо судноплавних компаній, що перевозять сировину з Росії.





