Фахівці підприємства часу даремно не втрачали і вже 1966-го року світ побачив новий Запорожець чи ЗАЗ-966. Він справді може вважатися новим, оскільки дуже відрізнявся від попередньої моделі. 1979-го року з воріт заводу виїхав ЗАЗ-968М. Загалом на підприємстві за період з 1960 по 1994 рік було зібрано майже 3.5 мільйони автомобілів марки Запорожець.
Але цікаво, які б зміни з автомобілями цієї марки не відбувалися, жодна модель не мала 4 двері. Чим пояснюється любов виробника до дводверного варіанту? Версій є кілька. Так наприклад, деякі вважають, що зроблено це з метою дати кузову велику міцність. Все ж таки дві двері дають більш жорстку конструкцію ніж чотири. А якщо зважити на те, що Запорожці часто використовували на селі, де з дорогами біда, там запас міцності був не зайвим.

Але швидше за все справа все ж таки в економіці. Справа в тому, що автомобілі марки ЗАЗ – це зовсім бюджетні машини. Якщо подивитися на європейські автомобілі того часу і того ж класу, ми там теж побачимо в основному дводверні варіанти, і не важливо Фіат перед нами чи Фольксваген. Конструкція з двома дверима у виробництві виходила дешевшою.
- Читайте також: В Великобритании ЗАЗ-968М продают за 8300$
Крім цього якби у Запорожця було чотири двері це позначилося б на їх розмірі, адже для задніх дверей необхідна стійка для їхнього кріплення, а отже передні двері стали б меншими. За розміром Запорожця вони явно вийшли б досить незручними. А збільшення автомобіля одразу робить його дорожчим. Тим більше, на Запорожцях рідко їздили вчотирьох. Здебільшого ними возили картоплю чи інший сільськогосподарський вантаж. Тож великих проблем дводверність автомобіля не доставляла.
А ви як вважаєте, треба було на запорожці робити 4 двері чи 2 цілком вистачало?
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.