Завантаження російських портів нафтою за тиждень із 26 травня по 1 червня знизилося на 28,6% через санкції ЄС проти 189 танкерів. На Балтиці відвантаження скоротилися на 33,2%, у Новоросійську – на 23%, у Козьминому – на 3,9%. Аналітики ЦЦІ пов’язують це з пошуком заміни судам, які потрапили під обмеження.
За даними експертів, експорт може відновитися на 10–15% найближчими тижнями. Олексій Політов із ЦЦІ зазначає, що фрахтувальники оперативно знаходять альтернативні судна. У червні поставки нафти очікуються на рівні травня, а до липня можливе зростання завдяки сезонному попиту та збільшенню видобутку ОПЕК+.
Старший аналітик БКС Кирило Бахтін вважає, що повна заміна танкерів триватиме до двох місяців. Експерт Фінансового університету при уряді РФ Ігор Юшков припускає паузу через переоформлення контрактів, оскільки під санкції потрапили і страхові компанії.
Додаткові ризики створює посилення перевірок судів у Швеції та Данії з 1 липня. Проте експерти не чекають на серйозне зростання дисконту російської нафти.
Раніше повідомлялося, що Китай другий місяць поспіль не закуповує американську нафту.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.