Під час недавньої прес-конференції Джим Фарлі дав зрозуміти, що основними конкурентами Ford [у секторі електромобілів] є не General Motors або Toyota, а китайські автогіганти. Топ-менеджер прямо заявив, що Китай домінує у виробництві електрокарів, має одну з найкращих акумуляторних технологій, а конкурувати з місцевими компаніями буде складно.
На думку Джима Фарлі найбільшу небезпеку становлять концерни BYD, Geely, Great Wall, Changan та SAIC. Американським виробникам буде складно кинути виклик китайцям через ефект масштабу. «Як ви перевернете їх за вартістю, якщо їх масштаб у п’ять разів більший за ваш?», — поставив риторичне запитання гендиректор Ford.
Джим Фарлі навів приклад європейського ринку: «Європейці впустили [китайських автовиробників] — тож тепер вони продають у Європі великі обсяги».
Статистика підтверджує правоту боса Ford: у 2022 році китайці експортували два мільйони автомобілів, тоді як у 2020 році за межі Піднебесної відправляли лише півмільйона машин. Прогноз на 2023 рік – експорт понад трьох мільйонів автомобілів китайського виробництва.
Джим Фарлі не єдиний топ-менеджер із автомобільної індустрії, який побоюється домінування китайських машин. У січні автомобілі з Піднебесної назвав загрозою для Європи бос Stellantis, а ще раніше зі схожою заявою виступив глава АвтоВАЗу.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.