Сабато де Сарно залишає посаду креативного директора Gucci. Він очолював бренд близько двох років. Про завершення співпраці з ним повідомив сам модний дім. Аналітики пов’язують рішення із падінням популярності бренду. У третьому кварталі 2024-го виторг Gucci склав €1,6 млрд євро, це на 26% менше ніж роком раніше. Згодом показники продовжили падати.
Оголошення про зміну креативного керівництва приурочено до тижня моди в Мілані, який відкриє Gucci. Як кажуть аналітики, Сабато де Сарно ставиться в провину те, що йому так і не вдалося перезапустити модний будинок, а на модний будинок, а на модний будинок. Під “перезапустити” мається на увазі зробити так, щоб вироби Gucci купувалися більше, щоб виручка була значнішою, чого, власне, за даними 2024 року не вдалося зробити. Але інтрига полягає ще й у тому, що ця заява була зроблена буквально напередодні модних сфілат, які розпочинаються в Мілані 25 лютого, і Gucci показуватимуть свої вбрання, спроектовані Сабато де Сарно, але ці всі покази пройдуть уже без нього.
Ходять чутки, що новим креативним директором буде Еді Сліман, який кілька місяців тому залишив посаду креативного директора будинку Celine і навіть встиг за цей час купити в Мілані будинок, який знаходиться поблизу офісу Gucci. Мода перебуває у кризі, як і весь світ. Дуже багато модних будинків відчувають труднощі з продажами. Тут багато проблем, не тільки в тому, що креативність відсутня, і марки все більше стають схожими один на одного. Відбувається зміна структури витрат: люди все менше витрачають на моду та бренди, але при цьому більше витрачають на подорожі та ресторани. Ця тенденція простежується статистично.
Сабато де Сарно лише нещодавно збудував нову ідентичність бренду Gucci. Експерти не виключають, що з приходом нового креативного директора модний будинок знову чекають на зміни: «Сабато де Сарно тільки якось перебудував ДНК бренду і почав збирати якусь нову клієнтуру. Перші колекції були не найвдаліші, а ось третя та четверта були вже досить цікаві, зі своєю айдентикою. Як ми днями довідалися, його пішли. Є припущення, що на цю посаду візьмуть нового креативного директора Еді Слімана. Звичайно, зміниться все, не тільки колекція, цілком можливо, що зміниться і сам стиль, і дизайн магазинів. Коли Еді Сліман прийшов до Yves Saint Laurent, він прибрав ім’я Yves і зробив із нього Saint Laurent. В принципі, звісно, кожен новий креативний директор робить бренд під себе.
З труднощами зіткнувся не тільки модний будинок Gucci, наскільки ми знаємо, у четвертому кварталі 2024 практично всі бренди люкс з ними зіткнулися, за винятком таких будинків як Prada і Chanel, які продовжують рости. Інші або уповільнили своє зростання, або навіть упали.
Падіння продажів пов’язане із загальною економічною ситуацією кон’юнктури ринку. Ми знаємо, що Китай став менше купувати, а це був основним споживачем цього напряму».
Сабато де Сарно прагнув випускати комерційно успішні моделі з ухилом у мінімалізм. Однак зараз знову зростає інтерес до більш складних фасонів одягу, зазначає аналітик сучасної індустрії моди, куратор програм у Британській вищій школі дизайну Розмарі Турман: «Сабато опинився в складній ситуації, тому що, з одного боку, люкс зараз знаходиться в дуже вразливому становищі, з брендом та самобутнього дизайнера.
Професіонали теж не вподобали його колекціям. Про те, хто прийде в бренд, сказати досить важко, тому що зараз багато незайнятих дизайнерів, і це зірки, наприклад, Джон Гальяно та Джонатан Андерсон, якому пророкують похід у Dior, та Кім Джонс, список наповнюється. Але тактика конгломерату, якому належить бренд Gucci, трішки інша. Зазвичай вони беруть молодих дизайнерів, які не працювали на позиціях креативних директорів, які розвиваються в рамках бренду».
Продаж знижується і в інших модних брендів. Минулого року прибуток конгломерату LVMH, до складу якого входять Dior, Louis Vuitton, Givenchy та інші, впав на 17%. За даними The Wall Street Journal, протягом останніх двох років клієнтська база люксових брендів скоротилася на 10%.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.