Європа зіткнулася з масштабною логістичною кризою: порти Роттердама, Антверпена та Гамбурга опинилися перевантаженими через комбінацію економічних і кліматичних факторів. Як пише Financial Times, проблеми стали найгіршими з часів пандемії COVID-19.
Основною причиною стала непередбачувана тарифна політика адміністрації Дональда Трампа. Після різкого зростання американських мит на імпорт з Азії, значна частина товарних потоків була перенаправлена з США до Європи. За даними DHL, обсяги імпорту контейнерів з Азії до ЄС зросли на 7% у річному вимірі.
Це призвело до черг з морських суден і барж, які очікують завантаження днями. Наприклад, компанія Contargo фіксує середній час очікування у Роттердамі — 77 годин, в Антверпені — 66 годин. Ще до нещодавнього загострення логістика працювала чітко за графіком.
Проблеми поглиблює критично низький рівень води на Рейні після сухої весни, що зменшило можливість завантаження барж. Крім того, дезорганізацію посилив розпад судноплавного альянсу Maersk–MSC, через що транспортні маршрути масово перебудовуються.
За словами Цезара Лейкенаара (WEC Lines) та Альберта ван Оммена (Euro-Rijn Group), майже всі великі європейські хаби працюють на межі своїх можливостей. Оператори терміналів, зокрема ECT у Роттердамі та DP World в Антверпені, терміново розширюють потужності та наймають персонал.
Незважаючи на перевантаження, у портах поки не зупинилося виробництво, однак у DHL попереджають: якщо ситуація не стабілізується, це лише питання часу.
Експерти вважають, що логістичну кризу швидко подолати не вдасться. Наразі всі сподівання — на покращення погодних умов та перегляд тарифної політики у США. Без цього європейські порти ризикують залишатися в стані хронічного перевантаження ще багато місяців.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.