Індія збільшила імпорт російської нафти у квітні на 19% у місячному вирахуванні — до 1,96 млн б/д. Про це з посиланням на аналітичну агенцію Kpler пише місцева газета The Indian Express. Цей показник став максимальним за 9 місяців.
За даними видання, загальний обсяг імпорту нафти до Індії у квітні становив 4,86 млн б/д. Перед Росії припало 40,3%. Зокрема, Нью-Делі за добу імпортував 1,54 мільйони барелів нафти Urals.
Причиною збільшення імпорту видання називає різницю цін порівняно із західноазіатськими постачальниками. Однак це все одно нижче, ніж піковий рівень імпорту російської нафти до Індії, зафіксований у травні 2023 року. Тоді постачання нафти з Росії становило 46% від загального обсягу імпорту.
Різке зростання імпорту російської нафти в Індію відбулося на тлі санкцій США проти цього сектора та встановленої країнами G7 стелі цін. The Indian Express з посиланням на джерела пише, що обмеження «в кращому разі мали незначний та короткочасний вплив» на імпорт нафти з Росії до Індії.
За словами співрозмовників видання, індійські нафтопереробні заводи «як і раніше уникають танкерів», щодо яких діють «явні західні санкції», але не дотримуються повної заборони, наприклад, у взаємодії із «Совкомфлотом». 23 лютого Мінфін США ввів блокуючі санкції проти «Радкомфлоту» та 14 танкерів. Після цього агентство Reuters писало, що найбільший в Індії оператор з переробки нафти Reliance Industries відмовився приймати танкери «Радкомфлоту».
Цікаво, що Індія у лютому та березні не купувала нафту російського преміального сорту ВСТО, який відвантажується з порту Козьміно. Насамперед країна різко скоротила відвантаження іншого преміального сорту нафти — Sokol. Це було з розбіжностями у розрахунках за нафту, і навіть з побоюваннями індійських покупців через посилення стелі ціни російську нафту.
Раніше повідомлялося, що “Газпром” вперше з 1999 року отримав чистий збиток.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.