Вчені Університету Оттави розповіли про вплив хронотипу на інтелектуальні можливості протягом дня. Результати роботи описані у журналі Current Research in Behavioral Sciences.
У процесі дослідження фахівці вивчили дані 61 особи у віковому діапазоні 20-78 років. Їм провели різнобічний скринінг, щоб унеможливити порушення сну та інші фактори. Також добровольців оснастили пристроями для моніторингу їхньої активності.
Виявилося, що люди-жайворонки (ті, хто раніше лягає спати і раніше прокидається) мають кращі вербальні здібності. Оскільки традиційний початок освітніх занять у школі та вузах відбувається у першій половині дня, ті, хто прокидається раніше через свої біологічні ритми, мають кращу схильність до когнітивних навичок та засвоєння нової інформації протягом дня.
Наприклад, уроки з математики та природничих наук часто плануються на ранок, проте люди-сови (ті, хто пізно відходить до сну і пізно прокидається) знаходяться не в кращому інтелектуальному стані і не можуть вивчати новий матеріал з тією ж ефективністю, що жайворонки.
Автори також підкреслюють, що мозку необхідний регулярний режим сну, проте найбільш оптимально відштовхуватися при складанні свого вродженого біологічного ритму.
У листопаді співробітники компанії Huma Therapeutics помітили, що люди, які лягають спати в період з 22:00 до 23:00, знижують ризик розвитку серцево-судинних захворювань.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.