Катастрофу у Вашингтоні пов’язали з так званим аеротаксі для VIP-персон. Газета The Wall Street Journal дізналася, що у вільний від місій та навчань час екіпаж Black Hawk займався транспортуванням високопоставлених військових усередині Вашингтона та за його межами. Це створювало додаткове навантаження на аеропорт Рейгана, який і так недоукомплектували диспетчери. Внаслідок зіткнення вертольота з пасажирським лайнером у ніч на 30 січня загинули всі 67 людей, які перебували на борту двох суден. У день катастрофи гелікоптер відпрацьовував перевезення вищих керівників США до безпечної зони на випадок атаки на столицю. Мова про так званий план забезпечення безперервності операцій.
У четвер, 30 січня, у Пентагоні визнали, що в день катастрофи екіпаж Black Hawk репетирував евакуацію перших осіб на випадок загрози Вашингтону. Для військових це була планова перепідготовка. Публічно про такі місії говорять мало, пише Reuters. Востаннє уряд вивозили в укриття під час атак 11 вересня 2001 року. Захоплений терористами літак, врізавшись у будівлю міноборони США, повністю знищив злітний майданчик, згадував один із військових. А Пол Вулфовіц, тоді заступник голови Пентагону, описував поїздку в «дивне місце» неподалік Кемп-Девіда «здатне пережити ядерну війну». 12-й авіаційний батальйон, куди входили загиблі в ніч проти 30 січня військові, саме повинен допомагати Пентагону за таких погроз, повідомили в Управлінні армійської авіації.
Ще у В’єтнамську війну, пише The Wall Street Journal, батальйон перевозив генералів у гарячі точки та назад. Наразі ці вертольоти у вільний час працюють як таксі для офіційних VIP-персон. Джерела видання зазначають, що пілотам, за їхніми словами, подобається бути «таксистами» для генералів. Але аеропорт Рейгана один із льотчиків назвав своїм нелюбимим через перевантаженість і короткі злітно-посадкові смуги. В армійському середовищі практику VIP-перевезень вважають за необхідність через щільний графік високопоставлених осіб.
Але 31 січня авіаційна влада призупинила такі польоти, пише Bloomberg. Законодавці і Меріленда, і Вірджинії просять Пентагон вивести 12 батальйон із зони аеропорту. За офіційними даними, з усіх польотів, здійснених у цій зоні з 2017 по 2019 роки, понад третину виконали військові.
Їхні технічні документи випливають, що у вертольота вистачало часу, щоб уникнути зіткнення, підкреслює The Washington Post. Диспетчери двічі попереджали його про зближення із пасажирським літаком. Не виключено, що екіпаж Black Hawk бачив у цей момент якийсь ще об’єкт.
The New York Times також писав, що аеропорт Рейгана вже багато років був недоукомплектований. А в момент катастрофи один диспетчер, який відповідав за переміщення гелікоптерів поблизу аеропорту, водночас інструктував екіпажі літаків.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.