Як влаштований Hamster Kombat і хто точно заробить на «хом’ячій лихоманці»

26 березня у Telegram запустилася гра Hamster Kombat. Десять днів у ній було зареєстровано вже 1 млн гравців. Невдовзі вона стала головним феноменом 2024 року. Як влаштований цей проект і хто на ньому заробить?

По праву другого

Історія успіху Hamster Kombat розпочалася задовго до запуску: 1 січня 2024 року у Telegram з’явилася вбудована гра-клікер від Notcoin. Все, що потрібно було робити користувачам – кликати на зображення монетки на екрані, поки не вичерпається запас енергії, щоб отримати ці віртуальні монетки. А їх уже можна або просто накопичувати, або вкладати в прокачування, щоб вибивати більше монет за один удар пальцем по екрану.

Творці пообіцяли, що потім ці віртуальні монети перетворяться на реальні. Точніше, цифрові токени NOT, які вже можна буде конвертувати в будь-яку іншу криптовалюту або вивести через біржі у фіатні гроші. Розробникам повірили мільйони гравців. Тим більше, що Notcoin рекламував сам Павло Дуров. У результаті вже через пару місяців у проекту була аудиторія 35 млн користувачів.

Приблизно в цей же час у Telegram був зареєстрований ще один схожий проект – Hamster Kombat, де треба було “топати” вже не монетку, а хом’яка. 1 квітня Notcoin зупинив гру – накликати собі монети більше не можна було. Проте розробники, як і обіцяли, провели Airdrop — розподіл токенів серед учасників проекту. Це сталося 16 травня. Загалом було роздано понад 80 млрд токенів NOT, 90% з яких було розподілено серед гравців.

З цього дня почалося вибухове зростання інтересу користувачів до Hamster Kombat. Адже тоді зрозуміли, що заробити гроші за гру в телефоні цілком реально.

Хом’як-рекордсмен

Хто саме створив Hamster Kombat, невідомо. За даними онлайн-видання The Bell, за її створенням стоять співзасновник CarPrice та CarMoney Едуард Гуринович, а також Олександр Зеленщиков та Олександр Пасічник. Офіційних даних про творців цього проекту поки що немає, на відміну від того ж Notcoin. Його розробником є ​​компанія Open Builders Олександра Плотвінова. Ця компанія займалася і розробкою вбудованого електронного гаманця для Telegram — Wallet.

Але хто б не стояв за «Хом’яком», засновники гри продумали все до дрібниць, врахувавши помилки свого прабатька. Автори проекту наполягають: це не чергова гра-клікер, а стратегія керування криптовалютною біржею. Незважаючи на мем, що поширився, про «тапанію хом’яка», нескінченно тикати в екран смартфона в Hamster Kombat дійсно дуже швидко стає марним. Весь акцент тут зроблено на прокачуванні карток, що дають пасивний дохід. Більшість із них стають доступними при накопиченні достатньої кількості монет. Але найвигідніші картки відкриваються лише за запрошення у гру друзів. Друзям тут вважаються тільки ті, хто перейшов за реферальним посиланням гравця. Тобто винятково нові користувачі. Так творці вміло стимулюють постійне зростання гравців. А їх, як запевняє сам проект, стало вже 200 млн. Домогтися такого результату за такий короткий період до цього вдавалося лише двом проектам — грі Pokemon Go та соціальної мережі Threads.

Читайте також: Користувачам Windows показали фейкові оновлення ОС

Але значно важливіша для творців гри не ця цифра. Hamster Kombat – це не тільки ігровий додаток в Telegram. Це ціла розсипка каналів у соціальних мережах — Telegram, YouTube, Twitter. І їхній «Хом’як» штурмує з нечуваним натиском. 6 липня кількість передплатників офіційного Telegram-каналу Hamster Kombat досягла 50 млн. — рекорд для соціальної мережі Павла Дурова. 26 червня офіційний аккаунт звітував про 10 млн передплатників у Twitter, а 28 червня Cointelegraph повідомив, що команда Hamster Kombat подала заявку до Книги рекордів Гіннесса, як найшвидше зростаючий канал в історії YouTube.

Позначки в 10 млн передплатників канал «Хом’яка» досяг всього за 6 днів 13 годин та 15 хвилин. На 8 липня канал вже мав 32,6 млн передплатників. І це лише біля основного каналу. Адже проект має ще 17 локальних каналів різними мовами. А це ще понад 5 млн передплатників.

Така увага користувачів до соціальних мереж ігрового проекту не випадкова. Творці Hamster Kombat старанно підштовхують гравців до відвідування оригінального YouTube-каналу та перегляду роликів на ньому. Щодня гравцям пропонується виконати завдання — перейти за посиланням та переглянути свіжий випуск новин від «Хом’яку». За це гравець отримує небагато віртуальних монет на свій баланс. А ось сам проект заробляє на цьому реальні гроші. Всього за місяць свого існування офіційний канал Hamster Kombat у YouTube приніс творцям $5,2 млн. рекламних доходів. Розмір щоденного прибутку зростає з кількістю гравців.

Крім того, проект отримує рекламні доходи від Telegram та Twitter, а також укладає партнерські угоди.  Одна з них – з букмекерською конторою Winline. За словами різних джерел, за те, щоб реклама компанії регулярно з’являлася в Hamster Kombat під час футбольного чемпіонату Європи, букмекер міг заплатити близько $100 тис.

Гонитва за мрією

Проект вже дозволяє заробити на своєму просуванні блогерам на YouTube, авторам Telegram-каналів та спільнотам у VK. У самій грі щодня оновлюються список комбінації із трьох карток, за купівлю яких користувачі отримують 5 млн монет та кодове слово, яке потрібно «натапати» абеткою Морзе. Правильну комбінацію і слово наввипередки публікують саме блогери та спільноти, намагаючись заробити якнайбільше переглядів (а значить і рекламних доходів від майданчиків).

Скільки зароблять на «Хом’яку» рядові користувачі і чи зароблять взагалі, поки не зрозуміло. Свої монети вони розраховують отримати під час ейрдропу. Але коли він відбудеться, знають, мабуть, лише творці Hamster Kombat.

Тим часом, сам проект уже встиг привернути увагу не лише гравців, а й регуляторів різних країн. Наприклад, керівництво Ірану вважає, що ця гра є частиною «м’якої війни» Заходу. Багато урядовців заявили, що бачать у Hamster Kombat інструмент пропаганди західних цінностей, поки країна бореться з високою інфляцією, малою кількістю робочих місць та санкціями, накладеними тими самими західними країнами.

ЗМІ Узбекистану поспішили повідомити в середині червня, що при спробі заробити на монетах Hamster Kombat громадян садитимуть у в’язницю. Проте Національне агентство перспективних проектів Узбекистану (НАПП) пізніше внесло роз’яснення: грати в «Хом’яка» узбецьким громадянам можна без жодних побоювань. Але як тільки творці випустять токен HMSTR, ці монети регулюватимуться державою як будь-який криптовалютний актив. А отже, купівля, продаж та обмін цих токенів можна буде здійснювати лише через національних провайдерів послуг. Якщо ті, звичайно, захочуть працювати із токеном Hamster Kombat. А якщо ні, то за торгівлю HMSTR дійсно можна буде отримати тюремний термін.

Українська влада поки не забороняє грати в Hamster Kombat.  У МВС попереджають, що грати в Hamster Kombat варто відповідально, оскільки її популярність приваблює шахраїв. Ті, наприклад, пропонують купити «друзів», щоб розблокувати більше карток у грі. Однак, як тільки користувач переказує гроші, шахраї перестають виходити на зв’язок. З’являються в Telegram і двійники Хом’яка, які пропонують користувачам підключити свої криптогаманці. Токени з цих гаманців у результаті опиняються у розпорядженні зловмисників.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2024-07-14