Американський футбол (йдеться про справжній футбол, а не ту гру, яку так за непорозумінням називають у США) за відвідуваністю матчів вийшов на рівень топових ліг Європи. Головна футбольна ліга (MLS) повідомила, що матчі регулярного чемпіонату в середньому відвідували рекордні 23 347 уболівальників. Це близько до рівня топових європейських чемпіонатів.
Враховуючи, що в лізі зараз починається найспекотніша пора – play-off, – показники можуть покращитися. Провиною всьому очевидний чинник харизми Ліонеля Мессі. Саме після його переходу до «Інтер Майамі» футбол у США у сприйнятті публіки став по-справжньому популярним.
Американська Головна футбольна ліга повідомила про проміжні результати відвідування. Вони, слід визнати, здатні викликати заздрість у керівництва більшості національних чемпіонатів. Порівняно з минулим сезоном відвідуваність ігор регулярної першості MLS зросла на 5%. Щодо показників 2022 року (у США, на відміну від Європи, де турніри стартують у другій половині року, а фінішують у першій частині наступного, футбольна першість вкладається в один календарний рік) зростання становило більш значні 14%.
Відсилання у повідомленні MLS саме до 2022 року не випадкове. Адже це був останній сезон перед появою у складі «Інтер Майамі» Ліонеля Мессі (2023 року аргентинець перебрався до американської команди з ПСЖ). З його появою середня відвідуваність ігор у лізі досягла рекордної позначки 23 347 осіб, а загальна кількість глядачів, які відвідали ігри, склала 11,45 млн. При цьому у двох випадках було відзначено відвідування ігор більш ніж 70 тис. уболівальників, у п’яти — більше ніж 50 тис.
Рекорд ліги був встановлений у квітні на Arrowhead Stadium (72610 фанів), де місцевий «Канзас Сіті» приймав «Інтер Майамі».
Іншими словами, інтерес до аргентинца аж ніяк не обмежується Флоридою, він потрібен по всій країні. Це знаходить відображення і в інтересі спонсорів до турніру — цього року MLS отримала 18 нових спонсорських контрактів.
У повідомленні MLS зазначається також, що підсумкові дані щодо відвідуваності можуть виявитися помітно вищими за поточні. Адже зараз починається найгарячіша фаза сезону в лізі — play-off. І якщо «Інтер Майамі» на чолі з Мессі, який уже став першим у «регулярці», буде так само гарний і в play-off (зазначимо, що на рахунку аргентинця за частину першості 20 голів і 10 результативних передач у 19 матчах), то показники відвідуваності, очевидно, ще збільшаться — у MLS розраховують помітно перевищити рівень 12 млн осіб.
Втім, самі собою показники відвідуваності MLS мало про що говорять, якщо їх не зіставити з результатами інших ліг. І тут з’ясовується, що американський чемпіонат із відвідуваності цілком можна порівняти з представниками «Великої п’ятірки» (Англія, Іспанія, Італія, Німеччина, Франція).
Найближче MLS підібралася до французької ліги.
У ній минулого сезону середня відвідуваність склала, згідно з даними Transfermarkt, 27 023 особи. На четвертому місці йде Іспанія – 29 076 глядачів, на третьому Італія – 30 916, на другому Англія – 38 557, на першому Німеччина – 39 506.
Однак якщо розставити країни за загальною кількістю глядачів, залучених на стадіони, MLS має всі шанси потрапити до топових європейських ліг. Так, найбільше вболівальників на стадіонах минулого сезону переглянуло ігри англійської ліги — 14,652 млн. людей. На другому місці Німеччина – 12,089 млн, на третьому Італія – 11,75 млн, на четвертому Іспанія – 11,048 млн, на п’ятому Франція – 8,2 млн. Іншими словами, MLS вже випередила Іспанію та Францію.
До кінця сезону, ймовірно, американська ліга залишить позаду і німецьку.
Додамо, що відвідуваність матчів Російської прем’єр-ліги минулого сезону склала досить скромні 11,2 тис. осіб у середньому. Загалом гри російської першості відвідали близько 2,8 млн уболівальників.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.