У Перській затоці виник масштабний затор суден — близько тисячі кораблів очікують можливості пройти через Ормузьку протоку. Це спричинено поширеними електронними перешкодами, які блокують роботу систем глобального позиціонування (GPS), а також запровадженими обмеженнями руху у денний час.
Про це повідомляє S&P Global з посиланням на дані судноплавних компаній. Через перешкоди в роботі навігаційних систем власники суден змушені скорочувати робочі години руху з 24 до 16–18 годин на добу. Такий режим призвів до значного накопичення кораблів, які не можуть своєчасно пройти транзитом.
Ормузька протока є ключовим торговельним маршрутом для енергетичного експорту: щодня через неї проходить близько 20 мільйонів барелів сирої нафти та 11 мільярдів кубометрів зрідженого природного газу. Відповідно, затори в цьому регіоні мають суттєвий вплив на світові ринки енергоресурсів.
Крім того, судноплавні компанії повідомляють про ускладнення зв’язку з екіпажами через постійне заглушення GPS, що створює додаткові ризики для безпеки навігації і збільшує ймовірність зіткнень. Так, 17 червня біля Ормузької протоки сталися зіткнення двох танкерів, які загорілися. Офіційна причина інциденту поки не встановлена.
Підвищена загроза пов’язана також із можливістю мінної небезпеки у водах затоки та загостренням військової напруги в регіоні. Через це оператори суден змушені суворо дотримуватися встановлених обмежень та заходів безпеки.
Затори призвели до значного зростання фрахтових ставок. За даними Platts, ставки на маршруті Перська затока — Китай для великотоннажних танкерів VLCC піднялися до 80 фунтів стерлінгів, що майже вдвічі більше, ніж тиждень тому. Водночас аналітики попереджають, що у разі повного закриття Ормузької протоки ці ставки можуть різко впасти через простої суден.
Іран, для якого Ормузька протока є важливим джерелом доходів від експорту нафти, продовжує постачати сировину навіть під санкціями. Хоча премії за військовий ризик залишаються стабільними, зростання фрахтових ставок вважають завищеним.
Іранський парламент раніше схвалив можливість закриття Ормузької протоки.
Підвищена напруга після ударів США по об’єктах Ірану збільшила ризики для судноплавства.
Зміни в маршрутах великих супертанкерів демонструють побоювання щодо ескалації конфлікту.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.