Триразовий чемпіон «Формули-1» пілот Red Bull Макс Ферстаппен виграв Гран-прі Канади — можливо найяскравішу гонку поточного сезону. Другим став Ландо Норріс із McLaren, третім — Джордж Рассел із Mercedes. Обидва пілоти Ferrari виступили провально, не зумівши доїхати до фінішу. Завдяки цьому Ферстаппен зміцнився у статусі лідера особистого заліку, а його команда отримала більшу перевагу в Кубку конструкторів.
В інтерв’ю після гонки кожен із призерів намагався знайти епітети, щоб охарактеризувати її божевільну, хаотичну течію. Її підсумок — шоста цього року і 60-та в кар’єрі перемога Макса Ферстаппена — передбачувана лише на вигляд. Щоб запам’ятатися надовго, цей етап має все, нехай він і завершився перемогою фаворита і мелодією гімну Нідерландів, яка набридла багатьом шанувальникам «Формули-1». Боротьба за перемогу йшла запекла.
“Такий і має бути “Формула-1″”, – підсумував після фінішу Джордж Расселл. Особливо опукло захоплені коментарі гонщиків виглядали на тлі минулого етапу — розкритикованого всіма Гран-прі Монако. Сьогодні глядачі насолоджувалися: вони побачили трьох різних лідерів перегонів, безліч обмінів позиціями, сходів, несподіваних стратегічних рішень. Два тижні тому їм запропонували снодійне — заїзд, в якому не було жодного обгону в топ-10.
Перед початком канадського етапу чинний чемпіон світу залишався основним претендентом на перемогу, але з величезною кількістю «але».
Декілька сенсацій подарувала, наприклад, суботня кваліфікація. Pole-position взяв Джордж Рассел з Mercedes (Ферстаппен пізніше показав такий самий час, але оскільки британець встановив свій результат раніше, то голландець залишився тільки другим), обидва пілоти Ferrari залишилися за межами першої десятки, там же виявився і напарник Ферстаппена Серхіо Перес, підписав нового дворічного контракту з Red Bull минулого тижня. Ускладнював ситуацію підступний прогноз погоди на неділю.
Читайте також: Макс Ферстаппен здобув незвично важку перемогу на Гран-прі Емілії-Романьї
Незадовго до старту небо над автодромом імені Жиля Вільнева прояснилося. Але все-таки перед прогрівальним кругом пішов дощ, а після початку заїзду — справжня злива. У моменті від цього виграли машини Haas, які на кілька кіл раптово увірвалися в очкову зону (обидва пілоти американської команди – Ніко Хюлькенберг і Кевін Магнуссен – вийшли на стартові ґрати на дощових шинах, решта команд вибрала проміжні покришки). Більше ніяких ексцесів на старті не було – Джордж Рассел утримував перший рядок, Макс Ферстаппен йшов другим, Ландо Норріс – третім.
Коли з’явилося сонце, з’ясувалося, що впевненіше за інших їде Норріс. Він робив одне швидке коло за іншим, з’їв обох опонентів і став новим лідером гонки. А за кілька кіл відірвався на 10 секунд і зберігав найкращий темп.
І тут стався ще один сюжетний поворот. Стався інцидент у хвості, на трасі з’явилася машина безпеки. Ферстаппен і Рассел, що встигли перевзутися раніше Норріса, прошмигнули вперед.
У середині заїзду розрив між першим і п’ятим місцем становив трохи більше п’яти секунд. Розгортався справжній трилер. Будь-яка помилка тут могла коштувати місця та реальні шанси на перемогу.
Ніде не було видно Ferrari. Лідер італійської команди Шарль Леклер від першого місця відставав на коло, і незабаром зійшов із дистанції. Його напарник Карлос Сайнс їхав 14-м і загалом теж ні на що не претендував.
На останню зупинку лідери наважилися на 45-му колі. Норріс ризикнув – він не поїхав у бокси ні на 46-му, ні на 47-му і тимчасово очолив пелотон. “Залиш на трасі все і їдь на піт-стоп”, – почув він від інженера, і все ж вирушив міняти гуму на 48-му колі.
Певні шанси зберегти місце у Норріса були, формально він навіть уклався у графік. Але на виїзді з піт-лейну британця підвели непрогріті гладкі покришки – він прослизнув на вологому асфальті і поступився першим рядком.
«Дикі перегони, дуже насичені. Якоїсь миті я був попереду на 10-12 секунд, але це Канада»,— скаже він вже після фінішу.
Ферстаппен після помилки Норріса знову став їхати вдалину — його конкуренти гаяв час у сутичках один з одним. Він отримав вирішальну перевагу і не втратив її навіть попри ще одну машину безпеки, ще одне відродження інтриги. Норріс фінішував другим. Третій рядок на завершальному відрізку гонки вигриз Рассел.
Таким щасливим після перемоги Ферстаппен ніхто не бачив давно. Звичайно, вона була важлива через провал Ferrari. Звичайно, тепер він значно покращив турнірне становище. Але сяяв голландець не тому. «Такі перегони іноді потрібні. Вона була дуже складною, але подарувала безліч веселощів»,— зізнався він.
За підсумками Гран-прі Канади, Ферстаппен майже вдвічі (до 56 очок) збільшив відрив від найближчого переслідувача в особистому заліку сезону. Тепер у голландця 194 очки. У Лекл, що йде другим.ера – 138. Третє місце посідає Норріс (131). У Кубку конструкторів ситуація схожа – Red Bull лідирує із 301 очком. Далі йдуть Ferrari (252) та McLaren (212).
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.