Мінфін США посилив вимоги щодо дотримання цінової стелі та ввів санкції проти кількох трейдерів

Міністерство фінансів США оновило рекомендації щодо дотримання стелі ціни на російську нафту. Поки що складно сказати, наскільки це підвищить його ефективність. 

У лютому 2023 року країни G7, Євросоюз та Австралія встановили граничну ціну на нафту, що експортується Росією, на рівні 60 доларів за барель; передбачалося, що цей механізм працюватиме завдяки пануванню компаній із цих країн на ринках фрахту суден та страхування морських перевезень.

У контрактах на ці послуги повинна прописуватися ціна нафти, що перевозиться; при ціні вище стелі страховики та судновласники повинні відмовляти експортерам російської нафти, якщо вони не хочуть понести відповідальність за порушення санкцій.

На практиці безліч ознак вказує на те, що стеля не працює, принаймні так, як задумано: Росія стала експортувати нафту танкерами, чиї власники базуються за межами країн, які ввели санкції, і знайшла альтернативних страховиків, і це далеко не всі способи обходу санкцій. За розрахунками Київської школи економіки, у жовтні понад 99% російської нафти, що експортується по морю, продавалася за ціною вище 60 доларів за барель. Російський бюджет на 2024 рік, у якому від 30 до 40% видатків (залежно від способу обліку) припадає на війну в Україні, зверстаний виходячи з ціни на російський сорт нафти в 71,3 долара за барель.

Бюро з контролю за іноземними активами (OFAC) Мінфіну США у новій версії рекомендацій встановлює терміни отримання свідоцтв ціни при кожному завантаженні та розвантаженні російської нафти та нафтопродуктів та зобов’язує компанії документувати всі супутні витрати. Нові вимоги почнуть діяти із 19 лютого.

Також OFAC ввів санкції проти трьох трейдерів, два з яких зареєстровані у Гонконгу (Bellatrix Energy Limited та Covart Energy Limited), а третій – в ОАЕ (Voliton DMCC). У прес-релізі відомства перераховуються судна, які фрахтували чи якими володіли ці компанії.

Крім того, під санкції потрапив зареєстрований в Еміратах судновласник SUN Ship Management D Ltd, який, як встановила американська влада, належить російському державному «Совкомфлоту» та керує його судами.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2023-12-20