Мита Трампа перетворюють європейські порти на “гігантські автостоянки” – The Guardian

avto export

Європейські порти, зокрема Порт Антверпен-Брюгге, перетворюються на “гігантські автостоянки” через нові тарифи, запроваджені президентом США Дональдом Трампом. Про це пише The Guardian. 

За перші шість місяців 2025 року відвантаження нових легкових автомобілів і фургонів до США з Порту Антверпен-Брюгге впало на 15,9% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Експорт вантажівок і “високого й важкого обладнання” (трактори, будівельні машини) скоротився майже на третину – до 31,5%. Це різке падіння спостерігається з травня, через місяць після оголошення Трампом “тарифів дня визволення”.

Наслідки тарифів та проблеми портів

Видання зазначає, що Порт Антверпен-Брюгге, один з найбільших у світі автомобільних транспортних вузлів, нині заповнений тисячами автомобілів, фургонів, вантажівок і тракторів, призначених для США, які простоюють. Виробники намагаються запобігти найгіршим наслідкам тарифів. Хоча точна кількість автомобілів невідома, її оцінюють у тисячі.

До приходу Трампа до Білого дому, європейські автовиробники сплачували 2,5% мита на експорт до США. Проте з квітня 2025 року з них стягують додаткові 25% мита, що додає десятки тисяч доларів до ціни сімейного автомобіля в США, якщо його вартість перевищує сто тисяч доларів.

Перспективи на друге півріччя залишаються невизначеними. Багато що залежить від того, чи вдасться укласти торговельну угоду між ЄС і США до 1 серпня.

Глобальні виклики та зростання заторів

Джастін Аткін, представник порту Антверпен-Брюгге у Великій Британії та Ірландії, зазначив, що європейські порти вже пройшли випробування Brexit, пандемією коронавірусу та перевантаженістю, викликаною нестачею контейнерів у 2024 році. За його словами, хоча люди очікували тарифів, “ніхто не очікував такого рівня і суворості миттєвих дій”.

У порту вже бракує паркувальних місць для автомобілів та контейнерів. Це пов’язано як з тарифною кризою, так і з іншими факторами у світовому судноплавстві. Час стоянки в порту збільшився до восьми днів, тоді як зазвичай він становить п’ять днів.

США є другим найбільшим торговельним партнером Порту Антверпен-Брюгге після Великої Британії. Американські експортери також поспішають завантажувати вантажі заздалегідь, щоб уникнути будь-яких тарифів у відповідь, які може запровадити ЄС у разі торговельної війни.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що Євросоюз затвердив другий список мит на американські товари вартістю 72 млрд євро, включаючи автомобілі, літаки та бурбон. Також зазначалося, що торговельна війна вже підвищує ціни на авто для покупців у США.

2025-07-15