З січня до травня 2024 року Європейський Союз знизив імпорт російського титану на 22 відсотки, або до 2 тисяч 461 тонни, – такі дані опублікував Євростат.
Якщо ж порівнювати з квітнем, то у травні поставки зросли майже на третину. Наприклад, Франція почала закуповувати російського титану в 3,4 рази більше, а Італія — більш ніж удвічі. Німеччина збільшила закупівлю на 20 відсотків.
Найбільшим виробником титану у світі є російська компанія «ВСМПО-Авісма». До лютого 2022 року від її постачання на 65 відсотків залежав європейський Airbus і на 35 відсотків — американський Boeing. Після початку війни обидві компанії пообіцяли, що перестануть купувати цей метал у Росії.
Тим часом Євросоюз не забороняв закупівлі російського титану. 2021 року частка Росії в його імпорті в ЄС досягала 16 відсотків для готових виробів і дев’яти відсотків — для первинної сировини. До 2023 року постачання впало на 20 відсотків — до 6 тисяч 410 тонн.
Головний стратег інвестиційної компанії “Вектор ікс” Максим Худалов вважає, що повністю відмовитися від російського титану Європейський Союз зможе протягом п’яти-семи років без серйозних ризиків для його економіки. Однак, якщо ЄС спробує зробити це раніше, то, можливо, буде зірвано постачання авіалайнерів.
Читайте також: Акції Airbus впали на 10% через зниження плану з прибутку та постачання літаків
У свою чергу директор з досліджень Import Genius Вільям Джордж попередив, що припинення поставок з Росії може загрожувати роботі підприємств, які мають вирішальне значення для європейської національної оборони та цивільної авіації.
Директор зі стратегії Фінама Ярослав Кабаков вважає, що в 2024 році імпорт російського титану в ЄС може трохи зрости через високий попит на цей метал. Максим Худалов, навпаки, прогнозує зниження постачання на 6-22 відсотки порівняно з 2023 роком.
Весною 2024 року корпорація Airbus отримала дозвіл використовувати російський титан на її заводах, розташованих у Канаді. Це було зроблено, незважаючи на санкції, запроваджені Оттавою щодо російських постачальників. Аналогічний дозвіл корпорації видали у Франції.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.