Омелян: Боротьба з корупцією дасть “Укрзалізниці” значний фінансовий ресурс, який позбавить необхідності підвищувати тарифи

Питання підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення продовжує залишатися однією із найбільш обговорюваних тем у бізнес-колах. Ще на початку 2025 року, АТ “Укрзалізниця” звернулася до Уряду із ініціативою про підвищення тарифу одразу на 37%. Проти такої ідеї виступив український бізнес – представники гірничо-видобувної та металургійної галузі, за їхніми словами, підвищення тарифу може стати причиною коллапсу в промисловості

“Укрзалізниця” дуже багато втратила у вантажних перевезеннях, є серйозна фізична і моральна деградація рухомого складу. Вантажна база традиційно є першочерговою для компанії, і тут необхідне призначення фахових людей та реформування компанії, щоб зрозуміти, скільки насправді коштують вантажні перевезення,  –  заявив екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян, коментуючи Національну транспорту стратегію, ухвалену урядом.

“Потрібно спільно з Європейським Союзом провести максимальну електрифікацію всіх залізничних шляхів, та запровадити приватну тягу. Це треба зробити, щоб показати реальну вартістю перевезень та їх ефективність порівняно з тим, що декларує “Укрзалізниця”, – додав він.

Екс-посадовець нагадав, що наразі УЗ ініціює чергове підвищення тарифів на вантажні перевезення на 37%, аргументуючи це підвищенням цін на електроенергію, основні засоби виробництва і т.д. Але реальна боротьба з корупцією, яка лишається високою в компанії, дасть значний фінансовий ресурс і позбавить УЗ необхідності постійно підвищувати тарифи.

“Я залишаюся прихильником свого бачення. І вважаю, що корупційна складова в компанії не зменшилася. Це питання, власне, до Наглядової ради, внутрішньої безпеки та кадрових призначень. Можливо, новому очільнику Олександру Перцовському вдасться, і за рахунок боротьби з цим явищем з’явиться і додатковий ресурс для модернізації “Укрзалізниці” – резюмував Омелян.

Варто зазначити, що Володимир Омелян обіймав посаду міністра інфраструктури України з  квітня 2016 року по серпень  2019 року і мав всі шанси на те, аби навести лад в “Укрзалізниці” та побороти корупцію на цьому державному підприємстві, але чомусь особливих успіхів не досяг.

Як відомо, експерти та бізнес-асоціації звинуватили “Укрзалізницю” у бажанні використати монопольне становище та підвищити тариф на вантажні перевезення на 37%. Як заявили в Американській торговельній палаті (ACC), крім тарифів, УЗ збирається збільшити вартість робіт і послуг, які пов’язані із перевезеннями, а також ставки плати за користування вагонами та контейнерами.

Експерти та учасники ринку попередили, що таке рішення створить значний тиск на економіку України, а додаткові витрати на логістику для бізнесу перевищать 1,4 млрд грн на рік, що суттєво знизить конкурентоспроможність української продукції та обмежить можливості для виходу на експортні ринки. В результаті від цього постраждає та сама “Укрзалізниця”, адже втратить великий обсяг замовлень на вантажні перевезення, а разом з цим і фінансові надходження.

Ініціативу підвищення тарифу на вантажні перевезення підтримала профспілка залізничників, на думку представників організації це дозволить підвищити рівень зарплати в “Укрзалізниці”, наразі середній рівень зарплати на підприємстві на 10% нижче ніж в середньому по Україні.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2025-02-06