Вже майже рік минуло з того часу, як міська влада Запоріжжя була частково оновлена. Нагадаємо, що у квітні 2024 року, тодішнього секретаря міської ради Анатолія Куртєва було відправлено у відставку, а вакантне місце зайняла інша представниця політичної сили “Слуга Народу” – Регіна Харченко.
Чи багато у місті з тих пір змінилось на краще?..
Одним з найбільших досягнень влади міста стало рішення про нові тарифи на проїзд – 15 грн. в комунальному транспорті та 17-18 грн. в “маршрутках” вже з 10 березня.
Очільник управління з транспорту Запорізької міськради, пояснюючи таке рішення оперував зростанням цін на пальне з 2021 року. Певно запорізькі можновладці забули, що виявляється, востаннє тариф підвищували влітку 2022: для маршруток +4-5 грн та +6 грн для комунальних автобусів.
Зараз дизпаливо коштує приблизно так само, бензин дещо коливається, а газ взагалі здешевшав. Також внаслідок скасування безкоштовного проїзду в 2024 електротранспорту додали +4 грн. Але зараз давайте всім переліченим накинемо ще по 5 грн.
В.о. міського голови Р. Харченко у своєму фейсбуці лише мимохідь згадала “проект рішення зі сфери транспорту”. І в цьому маневрі абстрагуватися від непопулярних рішень дуже нагадала мера Буряка. І ця асоціація вкрай неприємна. Що взагалі сталося з прогресивною депутаткою, яка в тому числі ворушила хитросплетене транспортне питання в м. Запоріжжя? Може крісло міського голови зачароване, та просто псує людей?..

В зв’язку з рішенням про підвищення вартості проїзду кілька риторичних питань до влади Запоріжжя:
- Одвічно нужденне КП Запоріжелектротранс вже припинило вимивати мільйони на сумнівну обробку автобусів, тролейбусів, трамваїв від коронавірусу?
- Чому в нас в мерії продовжують вірити “обгрунтованим” розрахункам маршрутників, які збирають з пасажирів готівку, не документуючи квитками?
- Коли управління з транспорту ЗМР нарешті ефективно втлумачить водіям маршруток, що кількість пільговіків для перевезення не обмежена?
- Чому в маршрутках можна не мати прилад для безготівкової оплати проїзду? Адже в договорах з приватними перевізниками навіть є штраф за відсутність такого.
- Коли побачимо маршрутки на онлайн-мапі міського транспорту? Тим більше що наявність GPS – це вимога до перевізників і за відсутність передбачено штраф.
- Чому в очах міської влади запоріжці завжди фінансово спроможні платити більше, а приватним перевізникам завжди щось заважає працювати за правилами?..
До пари непопулярному рішенню для громади влада має затвердити низку й для перевізників, з метою покращення обслуговування. Наприклад, привести у відповідність до вимог закону розмір штрафу за відмову в пільговому перевезенні щонайменше до 850 грн. та забезпечити розміщення відповідних об’яв в салонах.
Перевірити, чи всі приватні автобуси, що обслуговують міські маршрути, оснащені двосторонніми відео-реєстраторами та GPS. В разі відсутності притягти до відповідальності транспортних посадовців. На тлі своїх же ж розмов про безбар’єрність та цифровізацію перевірити маршрутки на доступність інвалідам та стимулювати оснащення приладами для безготівкової оплати проїзду.
Діючій міській владі Запоріжжя допоки – величезний мінус до політичної репутації. Дістала вже оця вся багаторічна локшина в одні ворота, від некорумпованого нашого управління з питань транспорту.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.