Підвищення вартості проїзду в Запоріжжі. Чому деградувала влада міста?

Вже майже рік минуло з того часу, як міська влада Запоріжжя була частково оновлена. Нагадаємо, що у квітні 2024 року, тодішнього секретаря міської ради Анатолія Куртєва було відправлено у відставку, а вакантне місце зайняла інша представниця політичної сили “Слуга Народу” – Регіна Харченко. 

Чи багато у місті з тих пір змінилось на краще?..

Одним з найбільших досягнень влади міста стало рішення про нові тарифи на проїзд – 15 грн. в комунальному транспорті та 17-18 грн. в “маршрутках” вже з 10 березня.

Очільник управління з транспорту Запорізької міськради, пояснюючи таке рішення оперував зростанням цін на пальне з 2021 року. Певно запорізькі можновладці забули, що виявляється, востаннє тариф підвищували влітку 2022: для маршруток +4-5 грн та +6 грн для комунальних автобусів.

Зараз дизпаливо коштує приблизно так само, бензин дещо коливається, а газ взагалі здешевшав. Також внаслідок скасування безкоштовного проїзду в 2024 електротранспорту додали +4 грн. Але зараз давайте всім переліченим накинемо ще по 5 грн.

В.о. міського голови Р. Харченко у своєму фейсбуці лише мимохідь згадала “проект рішення зі сфери транспорту”. І в цьому маневрі абстрагуватися від непопулярних рішень дуже нагадала мера Буряка. І ця асоціація вкрай неприємна. Що взагалі сталося з прогресивною депутаткою, яка в тому числі ворушила хитросплетене транспортне питання в м. Запоріжжя? Може крісло міського голови зачароване, та просто псує людей?..

В.о. міського голови Запоріжжя Регіна Харченко інспектує “Запоріжелектротранс”, який щорічно дотується на сотні мільйонів гривень

В зв’язку з рішенням про підвищення вартості проїзду кілька риторичних питань до влади Запоріжжя:

  • Одвічно нужденне КП Запоріжелектротранс вже припинило вимивати мільйони на сумнівну обробку автобусів, тролейбусів, трамваїв від коронавірусу?
  • Чому в нас в мерії продовжують вірити “обгрунтованим” розрахункам маршрутників, які збирають з пасажирів готівку, не документуючи квитками?
  • Коли управління з транспорту ЗМР нарешті ефективно втлумачить водіям маршруток, що кількість пільговіків для перевезення не обмежена?
  • Чому в маршрутках можна не мати прилад для безготівкової оплати проїзду? Адже в договорах з приватними перевізниками навіть є штраф за відсутність такого.
  • Коли побачимо маршрутки на онлайн-мапі міського транспорту? Тим більше що наявність GPS – це вимога до перевізників і за відсутність передбачено штраф.
  • Чому в очах міської влади запоріжці завжди фінансово спроможні платити більше, а приватним перевізникам завжди щось заважає працювати за правилами?..

До пари непопулярному рішенню для громади влада має затвердити низку й для перевізників, з метою покращення обслуговування. Наприклад, привести у відповідність до вимог закону розмір штрафу за відмову в пільговому перевезенні щонайменше до 850 грн. та забезпечити розміщення відповідних об’яв в салонах.

Перевірити, чи всі приватні автобуси, що обслуговують міські маршрути, оснащені двосторонніми відео-реєстраторами та GPS. В разі відсутності притягти до відповідальності транспортних посадовців. На тлі своїх же ж розмов про безбар’єрність та цифровізацію перевірити маршрутки на доступність інвалідам та стимулювати оснащення приладами для безготівкової оплати проїзду.

Діючій міській владі Запоріжжя допоки – величезний мінус до політичної репутації. Дістала вже оця вся багаторічна локшина в одні ворота, від некорумпованого нашого управління з питань транспорту.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2025-03-06