Китайська BYD вперше в історії обійшла Tesla з продажу електромобілів у Європі. Квітневі продажі китайського автовиробника збільшилися майже втричі на річному вираженні і перевищили 7,2 тис. штук. При цьому продажі Tesla за аналогічний період скоротилися майже на 50% і склали 7,7 тисяч 165 електрокарів. Експерти кажуть, що ця динаміка вказує на остаточну зміну лідера на європейському ринку.
І з цим частково погоджуються експерти. По-перше, раніше у Tesla конкурентів не було. На сьогодні це далеко не так. Китайські компанії впритул наблизилися, а в деяких речах суттєво перевершили рівень Tesla по найголовнішому продукту. Тобто Tesla перестала бути настільки диференційованою від конкурентів за найголовнішою ознакою.
BYD – чудовий автомобіль. Справді, за співвідношенням ціни та якості конкурентів у нього небагато. BYD об’єктивно на третину дешевше за Tesla. Коли європейський споживач має аналогічний продукт, пристойний дизайн і ще при цьому чудову ціну, то він вкрай прагматичний і консервативний. Для нього бренд важливий, але не на 30%. Тобто він одразу переключається на продукти-аналоги.
Як вважають експерти, падіння продажів автомобілів Tesla у Європі пов’язане ще й з тим, що керівник американської компанії Ілон Маск захопився політикою. ЗМІ неодноразово повідомляли, що незгодні з його поглядами споживачі стали бойкотувати електромобілі Tesla.
Це виробник зростає у продажах не тільки в Європі, а й у всьому світі. Але мають рацію і ті, хто вважає, що у Tesla є проблеми через те, що Ілон Маск пішов у політику, причому в вкрай праве крило, а електромобілі — це вотчина лівих споживачів, тому частина з них принципово відмовлялися від покупки Tesla. Мають рацію насправді й ті й інші.
Крім Tesla і BYD, до десятки найбільш продаваних електромобілів у ЄС у квітні увійшли сім європейських брендів, два південнокорейські та один китайський. У трійці лідерів, як і раніше, залишаються Volkswagen, BMW і Skoda.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.