Responsible Statecraft: програма США з винищувачів F-35 повністю провалилася

wsj-pentagon-rokami-brehav-pro-nlo-shhob-trimati-v-taiemnici-stvorennja-vinishhuvachiv

Програма з виробництва в США винищувачів п’ятого покоління F-35 зазнала невдачі, такої думки журналіст журналіста Responsible Statecraft Ден Грейзер. На його думку, проект завершився “повним провалом”.

Ден Грейзер зазначив, що програма обернулася значними витратами для американських платників податків та не принесла помітних досягнень.

“Програма розроблялася більше 23 років і вже обійшлася американському народу більш ніж 300 мільярдів доларів, а похвалитися особливо нічим”, – написав журналіст.

За словами оглядача, незважаючи на високі очікування від F-35 як важливого елемента американської системи оборони, з роками програма викликає питання щодо ефективності та доцільності. Аналогічної думки дотримується підприємець Ілон Маск, який також раніше критикував цю програму, назвавши її неефективною.

20 лютого 2006 року було випущено передсерійний екземпляр винищувача F-35A для американських ВПС, перший політ відбувся 15 грудня того ж року. Літак отримав назву Lightning II – на честь американського винищувача P-38 Lightning часів Другої світової війни. У червні 2008 року було представлено передсерійний варіант для морської піхоти F-35B, а у червні 2010 року – палубний варіант F-35C. Серійне виробництво було розпочато на заводі у Форт-Уерті, штат Техас.

У липні 2011 року палубний літак вперше злетів за допомогою катапульти, а у жовтні того ж року F-35B здійснив вертикальне приземлення на кораблі USS Wasp. У лютому 2018 року віце-адмірал Мет Вінтер повідомив, що з 280 поставлених за кордон літаків лише 51% були придатні до польотів. Проблеми були пов’язані з двигунами, системами життєзабезпечення льотчиків та програмним забезпеченням. За словами Уінтера, труднощі з експлуатацією різних модифікацій F-35 також були зумовлені затримками поставок запчастин.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2024-12-19