Як повідомляє Reuters з посиланням на судноплавних брокерів і трейдерів, після розширення санкцій США проти російської нафтової промисловості різко зросли ставки фрахту на супертанкери — трейдери почали швидко бронювати судна для доставки вантажів з інших країн до Китаю та Індії.
Адаптуючись до нових жорстких санкцій США щодо російських виробників та танкерів, покликаних обмежити російські доходи від експорту нафти, китайські та індійські нафтопереробні компанії шукають альтернативні джерела палива.
За даними Reuters, китайські компанії бронюють танкери для перевезення нафти з Африки та Європи. Вартість доставки на маршрутах Близького Сходу — Китаю за кілька днів зросла майже на 40%.
На думку аналітиків, доступність танкерів може ще більше скоротитися, оскільки трейдери шукають судна, що не перебувають під санкціями, для перевезення російської та іранської нафти.
Багато судів, що потрапили під санкції, — частина російського «тіньового флоту», — використовувалися для постачання нафти до Індії та Китаю. Деякі танкери також перевозили нафту з Ірану, який також знаходиться під санкціями.
Згідно з аналізом інформаційного сервісу Lloyd’s List Intelligence, після розширення американських санкцій приблизно третина із 669 танкерів тіньового флоту, які беруть участь у перевезеннях російської, венесуельської та іранської нафти, потрапили під санкції США, Великобританії чи Європейського союзу.
У п’ятницю США ввели проти російського нафтового сектора нові санкції, які стали найжорсткішими за останні роки. У тому числі вони покликані порушити роботу так званого «тіньового флоту», який Росія використовує для постачання нафти до різних країн світу.
Продаж нафти залишається одним із основних джерел доходів російського бюджету. За даними на листопад 2024 року, його загальні доходи склали 32600000000000 рублів, і на надходження від продажу нафти і газу з цієї суми припадає третина – більше 10 трлн рублів.
Спасибо!
Теперь редакторы в курсе.